نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 21:17

تثبیت ۳۵۰۰ هکتار از اراضی غیر ملی لرستان

خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تثبیت سه هزار و ۵۲۶ هکتار از اراضی غیر ملی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز پنج‌شنبه در دوازدهمین کمیسیون رفع تداخلات سال جاری استان لرستان، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم این طرح پایان بخشیدن به دغدغه‌های کشاورزان و سهولت بخشیدن به صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و بهبود تولیدات کشاورزی است.

وی افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد سرعت‌بخشیدن به انجام وظایف محوله در راستای اتمام امورات رفع تداخل اراضی زراعی و ملی است که هدف اصلی رسیدن به تعیین حقوق متقابل دولت و مردم و تثبیت مالکیت اشخاص بر مستثنیات و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و کاهش پرونده‌های قضائی در حوزه زمین‌های زراعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: شهرستان‌هایی که عملکرد قابل‌قبولی در زمینه رفع تداخلات ندارند، باید در ادامه کار فعالیت بیشتری انجام دهند و با برگزاری جلسات کمیسیون رفع تداخلات موجب تسریع این فرایند شوند.

شاهرخی، تأکید کرد: در اجرای فرایند رفع تداخلات و صدور اسناد، باید موانع پیشرو که باعث کندی اجرای این طرح می‌شود، برداشته شود و نباید با این بهانه که اراضی کشاورزی خرد شده است، باعث کندی فرایند صدور اسناد اراضی کشاورزی شویم.

وی افزود: در این کمیسیون تعداد ۱۰ پلاک از اراضی استان به مساحت بالغ بر ۱۵ هزار و ۹۷۶ هکتار مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت میزان بیش از سه هزار و ۵۲۶ هکتار به‌عنوان اراضی غیر ملی (مستثنیات) تثبیت شد.


منبع: مهر
شناسه خبر: 1357324

مهمترین اخبار ایران و جهان: