نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 12:48

وحدت و معنویت پیام زندگی‌بخش حج است

بوشهر- امام جمعه جم گفت: وحدت و معنویت پیام زندگی‌بخش حج است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد محمدی صبح پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان جم با تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: عید قربان روز تقرب به حضرت حق وقربانی هوای نفس است.

وی اضافه کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه نورانی ۱۱۰ نهج‌البلاغه درباره برخی از راه‌های تقرب به پروردگار می‌فرماید: بهترین وسیله‌ای که انسان‌ها می‌توانند با آن به خدای سبحان نزدیک شوند، ایمان به خدا و پیامبر (ص) و جهاد در راه خداست.

امام جمعه جم بر انجام واجبات و خدمت به مردم تاکید کرد و ادامه داد: دوری از گناه و محبت به اهل‌بیت (ع) و برائت از دشمنان از موضوعات بسیار مهم و مورد تاکید است.

وی با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان مراسم پرفیض دعای عرفه تصریح کرد: حضور پرشور همه مردم بویژه جوانان در دعای عرفه نشان از وجود شور و شعور معنوی در جامعه است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه وحدت و معنویت پیام زندگی‌بخش حج است، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و لزوم مردمی شدن غدیر و مراسم غدیر خواستار برگزاری برنامه محتوایی، امام شناسی و پاسخ به شبهات شد.

وی علامه امینی را علامه با بصیرت و تکلیف محور معرفی کرد و گفت: مؤلفه‌های اصلی بصیرت شامل ایمان راسخ و تعهد و عزم ایمانی، حکمت، معرفت، کیاست و زکاوت، زمان‌شناسی، جریان‌شناسی و دشمن‌شناسی و شجاعت و روحیه جهاد و مبارزه است.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی بزرگترین دروغ قرن است اظهار داشت: هفته حقوق بشر آمریکایی ضمن آن‌که فرصت مناسبی برای بازخوانی جنایات و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا است، مجالی برای جهاد تبیین حول محور معرفت قرآنی استکبار و مأموریت قرآنی استکبارستیزی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317324

مهمترین اخبار ایران و جهان: