نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 12:51

بازدید رئیسی از طرح انتقال اب خلیج فارس به رفسنجان و کرمان

رئیس جمهور امروز در ادامه سفر به استان از پروژه انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه‌ انتقال آب خلیج فارس بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان در ادامه سفر امروز خود به استان کرمان از طرح انتقال اب خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان هم بازدید و از نزدیک روند این پروژه را بررسی کرد

مجری طرح گفت این طرح با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با هدف رفع تنش آبی ۲ شهر کرمان و رفسنجان اجرا می‌شود و نیاز آبی حدود یک میلیون پانصد هزارنفر را به علاوه اتباع بیگانه به میزان قابل توجهی بر طرف می‌کند.

فرحبخش افزود محل اجرای عملیات پروژه اضطراری انتقال آب شرب به شهر رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج فارس در کمربندی جاده رفسنجان به کرمان به طول ۱۶ کیلومتر به مخزن اصلی این شهر در حال انجام است.

وی بیان کرد عملیات انتقال آب شرب از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان شامل ۱۴۵ کیلومتر خط انتقال آب، ۲ تصفیه خانه و ۲ ایستگاه پمپاژ آب است.

فرحبخش گفت برای تکمیل طرح انتقال آب شرب شهرهای کرمان و رفسنجان به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان ان تامین شده است و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1319568

مهمترین اخبار ایران و جهان: