نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 23:27

دستگاه های اجرایی قزوین با جدیت در نهضت پیشگیری از جرم مشارکت داشته باشند

دادستان قزوین گفت: نهضت پیشگیری از جرم در استان آغاز شده و پیش بینی ما این است با اجرای دستورالعمل ها و اقدمات لازم و مشارکت همه دستگاه ها در سال جاری در زمینه جرایم 60 درصد کاهش داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین رجبی در اولین نشست پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین در سال جاری که  در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار شد، با اشاره به اینکه به صورت میانگین از هر 20 هزار نفر برای یک نفر پرونده کیفری تشکیل شده است، گفت: سال گذشته بیش از 64 هزار پرونده کیفری وارد دادسراهای استان قزوین شد و اگر برای هر پرونده دو نفر در نظر بگیریم در واقع می توان گفت نزدیک به 130 هزار نفر در استان درگیر موضوعات کیفری بودند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت همه دستگاه ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد، اظهار کرد: دستگاه هایی از قبیل اداره اوقاف و امور خیریه دارای ظرفیت خوبی در این زمینه هستند و به زودی تفاهم نامه ای مشترک برای استفاده از ظرفیت های موجود منعقد خواهد شد.

رجبی اضافه کرد: نهضت پیشگیری از جرم در استان آغاز شده و پیش بینی ما این است با اجرای دستورالعمل ها و اقدمات لازم و مشارکت همه دستگاه ها در سال جاری در زمینه جرایم 60 درصد کاهش داشته باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293968

مهمترین اخبار ایران و جهان: