نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1403 - 20:17

راهپیمایی بوشهری‌ها در حمایت از عفاف و حجاب + فیلم

در حمایت از حریم خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب راهپیمایی خانوادگی بوشهری‌ها در مسیر ساحلی خلیج‌فارس با حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، در حمایت از طرح نور و حریم خانواده، فرهنگ عفاف و حجاب و قدردانی از نیروی انتظامی عصر امروز در بوشهر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این راهپیمایی که در مسیر ساحل خلیج‌فارس بوشهر از میدان المپیک تا میدان شهید رئیس علی دلواری برگزار شد شرکت‌کنندگان با شعارهای یا فاطمه یا فاطمه شعار ماست - حجاب افتخار ماست، حجاب حکم خدا است - منکر آن بی حیا است، خواهـرم، خواهـرم، حجاب تو عزت است پاداش این عزتت، بهشت بی منت است، چادر که بر سر ماست - حجاب برتر ماست، بانوی بدون چادر - حیله دشمن ماست، نیروی انتظامی تشکر تشکر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضمن محکوم کردن دسیسه دشمنان حمایت خود را از طرح نور و نیروی انتظامی اعلام کرد.

در این مراسم که اقشار مختلف مردم از جمله زنان با اعضای خانواده و دختران در سنین مختلف شرکت داشتند در میدان المپیک تجمع کردند.

فرهنگ اسلامی به عنوان بالاترین فرهنگ در صیانت از شخصیت زن

آیت‌الله صفایی بوشهری که در این راهپیمایی حضور داشت در گفتگویی با خبرنگار تسنیم با قدردانی از حضور باشکوه مردم بوشهر در این راهپیمایی اظهار داشت: قطعاً جهان استکبار، صهیونیسم بین‌الملل در طراحی حاکمیت سیاسی خود طرح‌های ابتذال فرهنگی برنامه‌ریزی کرده‌اند و ترویج بی‌حجابی و شکست هندسه عفاف در جامعه یکی از اهداف آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به طراحی و اجرایی شدن فرهنگ بی‌حجابی زنان در زمان رضا شاه در ایران و کشورهای عربی به دستور آمریکا و انگلیس گفت: این موضوع در آن زمان موجب مشکلات بسیار اجتماعی به ویژه برای زنان شد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه زن یک مقام بالایی در نظام آفرینش دارد و واسطه فیض خلق انسان است اضافه کرد: اسلام به خاطر حفظ و حراست از مقام زن، حجاب را به عنوان یک فریضه آسمانی زن سفارش کرده تا شخصیت آن مورد صیانت قرار گرفته شود.

وی فرهنگ اسلامی را به عنوان بالاترین فرهنگ در صیانت زن در جهان دانست و خاطرنشان کرد: این راهپیمایی بسیار پر معنا نشان از فرهنگ والای مردم استان به ویژه شهر بوشهر دارد و مردم ضمن شناخت توطئه دشمنان، با حضور حماسی در صحنه اهداف آنان را ناکام کردند.

انتهای پیام/190/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710024

مهمترین اخبار ایران و جهان: