نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 18:23

صنعا: متجاوزان فقط با زور، از یمن خارج خواهند شد

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن ضمن هشدار به ائتلاف سعودی، تأکید کرد که ملت یمن به هیچ کشوری تجاوز نکرده، بلکه همیشه به دنبال صلح عادلانه و شرافتمندانه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن امروز دوشنبه تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در دوره‌هایی که در یمن آتش‌بس برقرار شد، به دنبال راضی نگه داشتن رژیم موقت صهیونیستی و کشورهای منطقه بوده است.

العاطفی در جریان بازدید میدانی از نیروهای ارتش یمن که در محور «حیس» مستقر هستند، گفت: ائتلاف متجاوز در دوره‌های آتش‌بس به دنبال بحران‌سازی انسانی علیه ملت یمن بوده و این مسئله ناشی از یک کینه دیرینه و خودبزرگ‌بینی است.

 

وی ضمن ابراز افتخار و خرسندی از این بازدید، گفت: برای ما مایه افتخار است که در میان قهرمانانی حضور داشته باشیم که به متجاوزان و اشغالگران، درسهای سختی دادند، بینی آنان را به خاک مالیدند و با شجاعت، از کشور خود دفاع کردند.

وزیر دفاع یمن ادامه داد: کشورهای ائتلاف زمانی که شکست خوردند و نتوانستند دستاورد نظامی در میادین جنگ به دست آورند، سراسیمه به دنبال آتش‌بس رفتند و هدفشان فریبکاری و خرید وقت بود تا بتوانند نیروهای خود را ساماندهی کنند، ولی یقینا، ما پیروز این میدان هستیم.

 

العاطفی ضمن ابراز اطمینان از فرماندهی نظامی و میدانی یمن، خاطر نشان کرد: ملت یمن به هیچ کشوری تجاوز نکرده است، بلکه به دنبال صلح عادلانه و شرافتمندانه است. در عین حال به دنبال انتقامگیری و مجازات متجاوزان هم هست. به هر حال، این قدرت است که باعث شکل‌گیری صلح می‌شود و کشورهای متجاوز هم جز با زور از یمن نخواهند رفت.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح یمن، بازدارندگی راهبردی در برابر ائتلاف سعودی ایجاد کرده است، تصریح کرد: اگر کشورهای متجاوز صادق باشند و آنچه را مورد توافق گرفت، اجرایی کنند، آنان هم از این مسئله منتفع خواهند شد، ولی اگر به فریبکاری و دروغ به ملت یمن ادامه دهند و با فشارهای خارجی به دنبال تنش باشد، قطعا بازنده خواهند بود».

 

فرماندهان یمنی حاضر در جبهه حیس، هم خطاب به ائتلاف سعودی گفتند: اگر ائتلاف خواستار صلح است، ما هم به دنبال آن هستیم، ولی اگر در پی چیز دیگری هستند، ما برای آن هم آماده‌ایم. ما آماده انجام عملیاتهای هجومی هستیم.

 

پیش از این هم، محمد طاهر انعم  مشاور شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد که پیشبرد فرآیند صلح در این کشور، مستلزم ابراز حسن نیت از سوی عربستان سعودی است.

انعم گفت: «عربستان باید بفهمد که دوران وابستگی یمن به آن، به پایان رسیده است. مسئولان سعودی باید درک کنند که یمن به اندازه‌ای به خداوند و قدرت و رهبری شجاع خود باوردارد که می‌تواند به متجاوزان، آسیب وارد کند».

 صالح صایل دبیر کل حزب «جبهه التحریر» (جبهه آزادیبخش) هم تأکید کرد که عربستان تا زمانی که شواهد عملی در خصوص صلح ارائه نکند، نمی‌تواند ثابت کند که به سمت صلح در حرکت است.

صایل در عین حال گفت که عربستان، «سیاست توطئه علیه یمن و ضرر زدن به ملت این کشور را در پیش گرفته است. مانع‌تراشی بر سر راه پرداخت حقوق به کارکنان [یمنی] ساده‌ترین گواه این مسئله است».

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1167640

مهمترین اخبار ایران و جهان: