نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 16:45

پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از ۲۹ بهمن و مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، صبح امروز نشست خبری مدیریت حوزه های علمیه خواهران قم با موضوع پذیرش مدارس حوزه علمیه در سال جدید در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان قم برگزار شد. 

زهرا عزیزاللهی ضمن اعلام زمان ثبت نام حوزه های علمیه خواهران گفت: پذیرش حوزه علمیه خواهران استان قم هم‌زمان با حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور از ۲۹ بهمن و مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. ظرفیت ثبت نام نیز از سوی مدارس اعلام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خواهران استان قم 16 مدرسه زیرمجموعه خود دارد که 10 مدرسه در داخل استان قم و 6 مدرسه دیگر در شهرستان های تابعه کاشان و آران ‌و بیدگل هستند. چهار مدرسه از متوسطه اول (سه مدرسه در قم و یک مدرسه در کاشان)، هشت مدرسه از مقطع دیپلم، شش مدرسه از سطح سه و چهار مدرسه از سطح چهار پذیرای طلاب خواهر هستند.

وی با اشاره به رشته‌های مدارس حوزه‌های علمیه خواهران قم گفت: در مقطع (سطح سه) 10 رشته شامل رشته فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، مدرسی ادبیات عرب، مدیریت آموزشی، مطالعات زنان، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، کلام محض، کلام با گرایش امامت و علوم و معارف حدیث شیعه و در مقطع (سطح چهار) 5 رشته از جمله فقه خانواده، تفسیر تطبیقی، علوم و معارف قرآن، حکمت متعالیه و کلام اسلامی مورد ثبت نام قرار میگیرد.

به گفته وی، سال گذشته حوزه علمیه خواهران قم با افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی پذیرش متقاضیان مواجه بود که در سه مقطع با توجه به ظرفیت هر مدرسه، حدود ۴۵۰ نفر پذیرش شدند که از این تعداد، ۳۲۵ نفر مربوط به مقطع سطح ۲ اعم از سیکل و عمومی بودند.

عزیزاللهی در ادامه گفت: حافظان قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، دارندگان رتبه‌های برتر المپیادهای کشوری و برای پذیرفته‌شدگان از مقطع دیپلم و متوسطه اول دارای معدل بالای ۱۸ و متقاضیان از دانشگاه و دارای مدرک کارشناسی دارای معدل بالای ۱۷ از آمون کتبی ورودی حوزه علمیه خواهران معاف هستند.

وی درمورد ثبت نام آزمون ورودی حوزه های علمیه نیز گفت: علاقه مندان میتوانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی  Paziresh.whc.irو یا مراجعه حضوری به مدارس علمیه در زمان تعیین شده ثبت نام کنند.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1160184

مهمترین اخبار ایران و جهان: