نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 19:46

سردار «حجازی» جبهه مقاومت را ابهت جهانی بخشید

اردبیل- پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: سردار «حجازی» با تلاش و مجاهدت خود جبهه مقاومت را ابهت جهانی بخشید و برای آن جانفشانی‌های بی‌نظیری انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ذکی‌الله خوشبخت عصر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار «سید محمد حجازی» در اردبیل اظهار کرد: سردار «حجازی» مصداق کامل آیه قرآن است که در آن بر سیره و روش مردان صدیق و وفای به عهد تأکید شده و در ۱۰ سالی که با این چهره فاخر از نزدیک آشنا بودم، ویژگی‌های ممتاز و برجسته او را می‌توان بیان کرد.

وی تصریح کرد: این رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس حتی قبل از پیروزی انقلاب در مبارزات علیه رژیم طاغوت حضور داشت و در زندان‌های سیاسی سختی‌های بسیاری را تحمل کرد تا همراه سایر بزرگان انقلاب در شکل‌گیری سپاه پاسداران نقش‌آفرینی اصلی را داشته باشد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس به شخصیت فرهیخته، محجوب و متواضع سردار «حجازی» اشاره کرد و گفت: در هشت سال دوران دفاع مقدس به شکل مستمر در مناطق عملیاتی حضور داشته و حتی جانشین قرارگاه سلمان به عنوان جبهه میانی مناطق عملیاتی انتخاب و انجام مسئولیت داشته است.

خوشبخت افزود: این چهره انقلابی پله به پله مراحل فرماندهی سپاه و نیروی ارزشمند قدس را طی کرده و توانست در مسئولیت‌های مختلف که بیش از ۱۰ سال آن مربوط به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج است، یادگاری ارزشمند از خود به یادگار بگذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در دوره مسئولیت او در بسیج این نیروی مردمی در قالب اقشار مختلف شکل گرفته و وسعت پیدا کرد و در کنار آن از انسجام خاصی نیز برخوردار شد.

خوشبخت اضافه کرد: در سه سال فعالیت نزدیکی که با این رزمنده سلحشوری دوران دفاع مقدس در قالب مجتمع آموزشی رزمندگان داشتیم با سلحشوری‌ها و تلاش‌ها و مجاهدت‌های این شخصیت متفکر، هوشمند، متین و فرهیخته آشنایی پیدا کرده و توانستیم مأموریت‌های مهم را در این حوزه به پیش ببریم.

وی از شهید «حجازی» به عنوان پدر موشکی سرزمین مقاومت لبنان یاد کرد و ادامه داد: هر چند شهید حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت را شکل داد اما شهید «حجازی» در پیشبرد حرکت‌های این جبهه توانمند نقش‌آفرینی اصلی داشته و سعی کرد تا زمینه‌ساز حرکت‌های مؤثر در جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی باشد.

خوشبخت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی نقش‌آفرینی جبهه مقاومت با مسئولیت و مدیریت سردار «حجازی» را شاهد بودیم که توانست در این عرصه و سنگر نیز وظیفه خطیر مدیریتی خود را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در مسئولیت‌های خطیری که شهید «حجازی» به عنوان هیئت رئیسه سپاه، معاون هماهنگی و جانشین این مجموعه و معاونت نیروی انسانی بر عهده داشت، در دوران مسئولیت خود توانست بدون کمترین هزینه برای بیت‌المال در مسیر اعتلای نظام اسلامی حرکت کند.

خوشبخت مسئولیت او را در حوزه فرهنگی و از بین بردن تهاجم و شبیخون فرهنگی یادآور شد و گفت: به دنبال رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تعابیر شبیخون، تهاجم و قتل‌عام فرهنگی سردار «حجازی» در این عرصه ورود پیدا کرد تا نقش‌آفرینی اصلی را انجام داده و مصون‌سازی جامعه را در برابر این هجمه‌ها نشان دهد.

وی ویژگی ممتاز سردار «حجازی» را ولایتمداری او عنوان کرد و افزود: هر چند شهدا ولایتمدارترین انسان‌های روی زمین بودند اما این سردار مجاهد توانست تا آخرین لحظه در تبعیت از ولایت حضور بی‌بدیلی داشته و در این سنگر شایسته عمل کند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز شاهد قدردانی مردم اردبیل از این مجاهد نستوه هستیم که با شرکت در این مراسم بزرگداشت سعی کردند نسبت به سردار «حجازی» ادای دین کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160440

مهمترین اخبار ایران و جهان: