نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 17:11

بازدید رئیس سازمان منابع طبیعی از طرح زراعت چوب «خرفکل شفت»

شفت- رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در راستای بررسی طرح کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال و زراعت چوب، از «خرفکل شفت» بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی نوبخت ظهر چهارشنبه در راستای بررسی طرح کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال و زراعت چوب «خرفکل شفت» اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی، عرصه‌های جنگلی و مراتع از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

نوبخت به پدیده بیابان زایی در بخش مرتعی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های خوبی در راستای جلوگیری از تبدیل عرصه‌های مرتعی به بیابان در حال انجام است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از تولید و کاشت ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور خبر داد و اضافه کرد: این تعداد نهال در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال در طول ۴ سال در کشور تولید و کاشته شد.

نوبخت، بازدید از نهالستان‌های گیلان و روند عملکردی آنها را از اهداف مهم این سفر برشمرد و بیان کرد: گیلان قطب زراعت چوب کشور است و این فرهنگ در این استان نهادینه شده است.

گفتنی است؛ در طرح زراعت چوب روستا خرفکل شفت از ۱۵۰۰ هکتار عرصه زراعت چوب ۶۰۰ هکتار درخت کاشته شده است که ۹۵ درصد گونه‌های کاشته شده نهال صنوبر و مابقی افرا و ون بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160084

مهمترین اخبار ایران و جهان: