نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 12:16

تأسیس بنیاد سرمایه‌گذاری 50 میلیون یورویی ازبکستان و مجارستان

وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان و وزیر توسعه اقتصادی مجارستان در چارچوب یک ویدئو کنفرانس در مورد تاسیس بنیاد سرمایه گذاری 50 میلیون یورویی دو کشور به توافق رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «لذیذ قدرت‌اف» وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان و «مورتون نادم» وزیر توسعه اقتصادی مجارستان در چارچوب یک ویدئو کنفرانس در مورد تاسیس بنیاد سرمایه‌گذاری 50 میلیون یورویی دو کشور به توافق رسیدند.

در این ویدئو کنفرانس مسائل روز و اقدامات بعدی برای گسترش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بر سیر مثبت توسعه روابط چند جانبه ازبکستان و مجارستان در سال‌های اخیر تاکید و آمادگی برای حفظ روابط در همه سطوح به منظور افزایش بیش از پیش مقیاس شراکت راهبردی ابراز شد.

طرفین گام‌های بعدی برای تحکیم همکاری‌های سرمایه گذاری را بررسی کردند.

همچنین موضوع تاسیس بنیاد سرمایه گذاری ویژه با سرمایه اولیه 50 میلیون یورو هماهنگ شد که در آن شرکت سرمایه گذاری ملی وابسته به وزارت توسعه اقتصادی موسس طرف مجارستان خواهد بود و پروژه‌های معین شرکت‌های مجارستان در ازبکستان را پشتیبانی مالی می‌کند.

همچنین روند اجرای پروژه‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت. طرف مجارستان قصد شرکت Bonapharm برای ایجاد مرغداری در استان «تاشکند» را تایید کرد.

علاوه بر این، برنامه‌های قریب الوقوع برای برگزاری مراسم‌های دوجانبه بررسی و موضوع برگزاری نشست دوره‌ای کمیسیون بین دولتی ازبکستان و مجارستان در روزهای 22 و 23 می سال جاری میلادی در شهر «بوداپست» هماهنگ شد.

طرفین در پایان پایبندی قاطع خود را برای تحکیم بیش از پیش همکاری‌های چند جانبه بین دو کشور ابراز داشتند.

مجارستان یکی از مهم ترین همکاران ازبکستان در اتحادیه اروپا است. امروز در ازبکستان 16 شرکت با مشارکت سرمایه سرمایه گذاران مجارستان فعالیت می‌کنند.

مجارستان استقلال این کشور را در تاریخ 26 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 3 مارس سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1129184

مهمترین اخبار ایران و جهان: