نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 10:03

نفس پالما و ایرانی‌ها در نیم ثانیه بند آمد/ طیبی به فینال می‌رسد؟

صعود تیم پالما به فینال لیگ قهرمانان فوتسال اروپا با پیروزی برابر بنفیکا در شرایطی رقم خورد که لحظات پایانی این مسابقه نفس‌گیر بود و بازیکن ایرانی پالما اشک می‌ریخت!

به گزارش خبرنگار مهر، هرچقدر که بازی اول مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتسال اروپا بین اسپورتینگ لیسبون پرتغال و اندرلخت بلژیک یکطرفه و قابل پیش بینی بود (پیروزی ۷ بر ۱ اسپورتینگ)، دومین دیدار بین بنفیکا پرتغال و پالما اسپانیا در حد دیوانه کننده‌ای جذاب و هیجان انگیز بود.

پالما که در نخستین فصل حضورش در لیگ قهرمانان اروپا دست به شگفتی زد و به جمع چهار تیم برتر قاره اروپا راه یافت، دست از این شگفتی سازی بر نداشت و در دیداری جذاب و سطح بالا با نتیجه ۴ بر ۳ بنفیکا را که سابقه یک بار قهرمانی در اروپا دارد شکست داد.

شروع طوفانی با حسین طیبی

پالما در نیمه نهایی همانند مرحله گذشته یعنی مرحله الیت میزبان بود و نزدیک به ۵ هزار هوادار در سالن «ولُدروم» (پالما آره‌نا) حضور داشتند. با حمایت همین هواداران بود که پالما خیلی زود و در همان دقیقه دوم با ضربه پنالتی حسین طیبی به گل برتری رسید و سه دقیقه بعد «مانکوسو» گل دوم را وارد دروازه بنفیکا کرد.

پالما برای به ثمر رساندن گل سوم معطل نیمه دوم نماند و دو دقیقه مانده تا پایان نیمه اول ضربه خود به قرمزپوشان بنفیکا را کاری کرد. این بار هم حسین طیبی بود که توانست پاس در عرض هم تیمی خود را به شکل زیبایی به گل تبدیل کند و البته خودش هم با توپ وارد دروازه بنفیکا شد.

نفس پالما و ایرانی‌ها در نیم ثانیه بند آمد/ طیبی به فینال می‌رسد؟
شادی گل حسین طیبی

بازیکنان سابق بنفیکا قاتل نماینده پرتغال

مانکوسو و طیبی سابقه بازی در بنفیکا را داشته‌اند و به همین دلیل در این مسابقه انگیزه و تلاش زیادی برای اثبات مجدد خود به تیم سابقشان از خود به نمایش گذاشتند و همین موضوع توجه رسانه‌های پرتغالی را هم به خود جلب کرده است. البته بنفیکا در دقیقه ۱۹ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا پالما با برتری ۳ بر ۱ به رختکن برود.

پاس گل زیبای طیبی در نیمه دوم

در ۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم سه گل رد و بدل شد و بنفیکا برای جبران نتیجه هر کاری از دستش بر می‌آمد انجام داد. ابتدا نماینده پرتغال در دقیقه ۲۱ گل دوم را به ثمر رساند. سپس سبزپوشان اسپانیا یک دقیقه بعد توسط «کاینان» برای چهارمین بار گلزنی کردند. این گل روی پاس زیبای طیبی که از روی سر بازیکنان بنفیکا برای کاینان ارسال شد، به ثمر رسید. اما این پایان کار نبود و بنفیکا بار دیگر در دقیقه ۲۵ گلزنی کرد تا نتیجه ۴ بر ۳ بشود.

نفس پالما و ایرانی‌ها در نیم ثانیه بند آمد/ طیبی به فینال می‌رسد؟
طیبی در بازی با بنفیکا

اخراج بازیکن بنفیکا بعد از بازبینی صحنه خطا

پالما برای صعود به فینال باید این نتیجه را در ۱۵ دقیقه حفظ می‌کرد و فشار زیادی را هم متحمل شد؛ هرچند که موقعیت‌های خوبی هم برای گلزنی به دست آورد که به گل تبدیل نشد. بهترین فرصت پالما برای گلزنی زمانی بود که «روشا» بازیکن برزیلی بنفیکا بعد از بازبینی صحنه خطای او توسط داوران در کمک داور ویدئویی از زمین اخراج شد. شاگردان «وادیلو» در پالما البته نتوانستند از فرصت دو دقیقه‌ای اخراج بازیکن حریف و چهار نفره شدن آنها استفاده کنند و به گل برسند.

مصدومیت طیبی و اشک‌های کاپیتان ایران روی نیمکت

یکی از صحنه‌های تاثیرگذار نیمه دوم، مصدومیت حسین طیبی در دقیقه ۳۵ بود. طیبی زمانی که روی زمین افتاده بود به سرمربی پالما اشاره کرد که او را تعویض کند. او سپس با کمک مسلم اولادقباد دیگر بازیکن ایرانی پالما از زمین خارج شد و روی نیمکت نشست. کاپیتان ایران روی نیمکت پالما به خاطر مصدومیت و استرس پیروزی اشک می‌ریخت و کارگردان تلویزیونی هم تصویر این بازیکن ایرانی را نشان می‌داد.

نفس پالما و ایرانی‌ها در نیم ثانیه بند آمد/ طیبی به فینال می‌رسد؟
طیبی در ثانیه‌های پایانی در آغوش یکی از نیمکت نشینان پالما

نفسی که در نیم ثانیه بند آمد!

فشار بنفیکا در دو دقیقه آخر بازی برای جبران نتیجه و به تساوی کشاندن کار دیوانه کننده بود. عملکرد خوب دروازه بان و بازیکنان پالما حملات پرتعداد و سنگین بنفیکا را دفع کرد. نماینده پرتغال بارها تا آستانه به ثمر رساندن گل تساوی پیش رفت و استرس به حدی بود که نیمکت نشین های پالما با هر سوت کنار خط بالا و پایین می‌پریدند. اما اوج استرس زمانی ایجاد شد که نیم ثانیه تا پایان مسابقه، بنفیکا صاحب یک ضربه اوت شد. همه بازیکنان این تیم مقابل دروازه بنفیکا رفتند و عجیب اینکه همین ضربه اوت با شوت محکم بنفیکایی ها به گل تساوی تبدیل شد!

این گل اعتراض اعضای تیم پالما را به دنبال داشت و داور را مجاب کرد تا صحنه گل و زمان پایان مسابقه را بازبینی کند. در نهایت مشخص شد که گل بنفیکا، بعد از پایان زمان مسابقه به ثمر رسیده است. با مردود شدن گل چهارم بنفیکا، جشن و شادی بازیکنان و هواداران پالما در سالن برپا شد و اعضای این تیم شب تاریخی را سپری کردند.

نفس پالما و ایرانی‌ها در نیم ثانیه بند آمد/ طیبی به فینال می‌رسد؟
لحظه بازبینی گل چهارم بنفیکا که مردود اعلام شد

اولادقباد و نمره قابل قبول مقابل بنفیکا

مسلم اولادقباد هرچند مقابل بنفیکا همانند سایر نفرات زمان زیادی برای بازی پیدا نکرد اما در همان مدت زمان حضورش در زمین چه در نیمه اول و چه در نیمه دوم نشان داد به آمادگی بازگشته است. این بازیکن تکنیکی بعد از دو ماه مصدومیت و دوری از تیم پالما برای نماینده اسپانیا به زمین رفت و هر زمان لازم بود با حفظ توپ و حرکات تکنیکی، بازی را در کنترل پالما نگه داشت.

دیدار با یک پرتغالی دیگر در فینال

پالما حالا باید در دیدار فینال به مصاف دیگر تیم پرتغالی یعنی اسپورتینگ لیسبون برود. این مسابقه فردا یکشنبه برگزار می‌شود و یاران طیبی و اولادقباد در صورت پیروزی در این بازی و قهرمانی در اروپا می‌توانند نام خود را در لیگ قهرمانان اروپا ماندگار کنند. البته شرایط مصدومیت طیبی هنوز برای این مسابقه مشخص نیست و باید دید آیا کاپیتان ایران می‌تواند در فینال به میدان برود یا نه.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1191284

مهمترین اخبار ایران و جهان: