نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 11:24

پایش و رصد ۵٠ معدن فعال در قزوین/ ۵ هزار همیار طبیعت در استان ثبت سامانه شده‌اند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: سال گذشته ۵۰ معدن فعال در استان قزوین مورد پایش و رصد کارشناسان قرار گرفت که نتایج آن توانست دستاوردهای مهمی را در بخش کشاورزی آشکار سازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن قاسم زاده در نشست هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی اظهار کرد: ترویج فرهنگ حفظ منابع‌ طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیا و توسعه منابع‌طبیعی از جمله اهداف همیاران طبیعت است.

وی افزود: سال گذشته ۵۰ معدن فعال در استان قزوین مورد پایش و رصد کارشناسان قرار گرفت که نتایج آن توانست دستاوردهای مهمی را در بخش کشاورزی آشکار سازد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین تصریح کرد: طرح کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور با موفقیت همراه بوده است، سهم هر استان در کشور ۲.۵ میلیون اصله نهال بوده که استان قزوین به خوبی توانسته در این حوزه گام بردارد و به تولید این تعداد اصله نهال بپردازد.

قاسم زاده ادامه داد: انجام رفع تداخل قضایی که کار متشرکی در بدنه سازمان جهاد کشاورزی مسحوب می‌شود، موجب کاهش پرونده‌های قضایی شده و رضایت نسبی بهره برداران حوزه را افزایش داده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1173440

مهمترین اخبار ایران و جهان: