نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 15:51

با گذشت ۴۴ روز از زمستان؛ برف، بهار را از آذربایجان بیرون کرد +فیلم

در چهل و چهارمین روز از بهار 1402 زمستان در برخی مناطق آذربایجان شرقی به ویژه منطقه ارسباران تمدید شد و چهره زمستانی را به رخ زمین کشانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بارش برف در چهل و چهارمین روز از بهار ۱۴۰۲ رنگ و بوی بهار را از بین برده و چهره زمستانی به برخی از شهرستان‌های استان بخشیده، به طوری که این امر موجب غافلگیری مردم آذربایجان‌ شده است.

مردم آذربایجان‌شرقی به ویژه مناطق ارسباران از جمله شهرستان‌های ورزقان، اهر که چهل و چهار روز پیش با زمستان خداحافظی کردند و با شادی و خوشحالی قدم به بهار گذاشتند امروز مردم برخی از این مناطق و ارتفاعات کوه میشو و کوه‌های شهرستان اهر و روستاهای اطراف آن زمستان در بهار را لمس کردند.

 

بارش برف باعث افت شدید دما شده و مردم که برای استقبال از بهار بخاری‌های خودشان را در منزل جمع کرده بودند مجبور شدند دوباره بخاری‌ها را برپا کنند، دودی که از دودکش‌های پشت بام‌ها بر می‌خیزد، چهره زمستان را در ذهن خاطرنشان می‌کند.

براساس این گزارش افت دما و سرد شدن هوا باعث شده مردم و اهالی این شهرستان مجبور به پوشیدن البسه‌ زمستانی و روشن کردن بخاری خودروها شوند و این در حالی است که همزمان شکوفه زدن درختان بهاری را زمزمه می‌کنند.

افشین روشنی مدیر روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی از تشدید سامانه بارشی و کاهش دمای ۵ تا ۸ درجه و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید که از بعد از ظهر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در استان  آغاز شده تا پنج‌شنبه ادامه داشته و از روز جمعه شاهد افزایش دما خواهیم بود.

 

براساس این گزارش در بیشتر نقاط استان آذربایجان شرقی به ویژه تبریز هوای سردی حاکم است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186284

مهمترین اخبار ایران و جهان: