نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 12:01

صحرایی: افزایش مدت زمان آموزش مهارتی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین دستوری که اکنون در وزارت آموزش و پرورش داریم طراحی نقشه راه برای سند تحول بنیادین است، گفت: اصلاح برنامه درسی، کاهش زمان در بخش آموزش و دانش محض و از طرفی افزایش زمان در بخش مهارت های عملی و‌ مهارتی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت گفت: مهم‌ترین دستوری که اکنون در وزارت آموزش و پرورش داریم طراحی نقشه راه برای سند تحول بنیادین است. 

وی افزود: طراحی شاخص‌های کمی و کیفی برای اندازه‌گیری پیشرفت در اجرای سند تحول بنیادین است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب درباره آموزش و پرورش عنوان کرد: اصلاح برنامه درسی، کاهش زمان در بخش آموزش و دانش محض و از طرفی افزایش زمان در بخش مهارت های عملی و‌ مهارتی در حال انجام است.

صحرایی گفت: به دبیر قرارگاه اجرای سند تحول بنیادین داده شده تا فوراً کارگروه طراحی نقشه و همچنین تدوین شاخص ها را اجرایی کند و در دستور دیگری به دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ابلاغ شده تا ساز و کار بازنگری سند تحول بنیادین را که پس از ۱۰ سال باید انجام شود طراحی کنند.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185540

مهمترین اخبار ایران و جهان: