نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 13:50

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تسهیلات اشتغال زایی بنیاد علوی در دیشموک

معاون بنیاد علوی کشور از اختصاص بیش از ۱۶۰میلیارد ریال تسهیلات به بخش دیشموک خبر داد.

و به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، معاون شرکت توسعه تجارت زرفام کیش (حامی اشتغال بنیاد علوی)، راهبر اشتغال مناطق هدف بنیاد علوی و مدیر کنترل پروژه های اشتغال بنیاد علوی با حضور در بخش دیشموک از نزدیک پروژه های اشتغال این بخش در بنیاد علوی را بررسی کردند.

حضور در بین طرح های اشتغال زایی و بررسی مشکلات طرح های ایجاد شده از مهمترین برنامه بنیاد علوی و شرکت زرفام کیش در دیشموک بود.

عفتی معاون شرکت زرفام کیش حامی طرح های اشتغال زایی بنیاد علوی کشور در حاشیه این بازدید گفت: در سال گذشته تسهیلات خوبی در زمینه اشتغال زایی به بنیاد علوی اختصاص داده شد که به هر نفز برای ایجاد شغل ۸۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شد و برای توسعه شغل ۴۰ میلیون تومان به افراد متقاضی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه  در سال گذشته قریب به ۹۵ نفر شغل جدید در بخش دیشموک ایجاد و ۱۲۵ شغل هم توسعه یافتند ادامه داد: مشکلی که متقاضیان به خصوص زنبورداران دارند نبود مکانی برای خرید تضمینی عسل است که در این زمینه تمامی محصولات متقاضیان به صورت تضمینی خریداری شود.

عفتی تصریح کرد: سال گذشته از مهرماه پروژه ها شروع شدند که قطعا سال جدید زودتر شروع می شوند و مشکلات زنبورداران در زمینه فروش و همچنین خرید وسایل برطرف خواهد شد.

وی از اختصاص اعتبار ۱۶۰میلیارد ریالی تسهیلات به بخش دیشموک خبر داد و گفت: همچنین در سال جدید ایجاد فروشگاه تجهیزات زنبورداری و دسترسی آسان زنبورداران به تجهیزات از دیگر برنامه های بنیاد علوی و شرکت زرفام کیش خواهد بود.

دبیر اشتغال زایی بنیاد علوی دیشموک هم در این خصوص با تقدیر از تلاش مجموعه بنیاد علوی و شرکت زرفام کیش برای ارائه تسهیلات عنوان کرد: در سال گذشته تسهیلات با مبالغ مختلف از ۴۰ تا ۸۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه شد و قطعا در سال جدید بیشتر خواهد شد.

بینا با بیان اینکه ارائه تسهیلات اشتغال زایی کمک شایانی به اشتغال زایی برای مردم دیشموک و چاروسا داشت یادآور شد: پروژه از مهر ۱۴۰۱ شروع شده به مدت یک سال  ۵۰ دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی و بازدید از زنبورستان ها بود.

وی در ادامه خواستار همکاری بانک ها با متقاضیان شد و ادامه داد: پروژه افزایش بهره وری و تکمیل زنجیره ارزش زنبور عسل از مهمترین پروژه های ایجاد شده در بخش های دیشموک و قلعه ریسی بود.

پایان پیام/۸۲۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1178084

مهمترین اخبار ایران و جهان: