نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 22:47

دیدار نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور مصر با محوریت تحولات منطقه

نخست وزیر ژاپن در سفری به قاهره با رئیس جمهور مصر دیدار و درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

«احمد فهمی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که دو طرف در این دیدار راهکارهای تقویت همکاری مشترک به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری، تجارت، آموزش، بهداشت، تکنولوژی اطلاعات، حمل و نقل و انرژی‌های تجدیدپذیر گفت‌وگو کردند.

به نوشته روزنامه «المصری الیوم»، نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور مصر همچنین درباره تحکیم صلح و امنیت جهانی و دیگر موضوعات از جمله بحران روسیه-اوکراین، تلاش‌های مربوط به منع گسترش سلاح هسته‌ای، تقویت اقدامات دیپلماتیک چندجانبه و اجرای اصلاحات در سازمان ملل و شورای امنیت بحث و تبادل نظر کردند.

آن‌ها همچنین به بررسی پاره‌ای موضوعات منطقه‌ای به ویژه مسئله فلسطین، سد النهضه و اوضاع سودان پرداختند و دو طرف توافق و تثبیت آتش‌بس در سودان و پیشبرد تلاش‌های مربوط به گفت‌وگوی سیاسی و تکمیل مرحله انتقالی را ضروری خواندند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که السیسی پس از این دیدار در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن بر ضرورت خودداری طرف‌های خارجی از دخالت در بحران سودان به منظور اجتناب از تشدید این بحران تأکید کرد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1178940

مهمترین اخبار ایران و جهان: