نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 11:33

جذب ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیساریای عالی سازمان ملل

بیرجند-رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیساریای عالی سازمان ملل متحد جذب کردیم که در بخش هایی چون تجهیز آمبولانس حمل نوزاد هزینه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد موسوی میرزایی صبح یکشنبه در همایش هفته سلامت که در سالن همایش استاد فقید دکتر فروزانفر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: دولت‌ها همیشه سعی کرده‌اند که علی رغم سختی‌ها و مشکلات اقتصادی در حوزه بهداشت و درمان کم نگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بهداشت و درمان یک اولویت در رفاه اجتماعی محسوب می‌شود، بیان کرد: در یک سال گذشته به ویژه در زمینه تأمین تجهیزات پزشکی برای خراسان جنوبی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته تا چرخه سلامت تکمیل تر شود.

موسوی میرزایی با اشاره به برخی از خدمات انجام شده در دوران کرونا گفت: شاید درمان کرونا امروز سهل به نظر آید ولی ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا که افراد از ترس ابتلاء از اطراف بیمارستان‌ها نیز عبور نمی‌کردند، همکاران ما با حس مسئولیت پذیری در راستای سلامت مردم تلاش کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: زمانی همکاران ما در بخش بهداشت و درمان برای درمان بیماران کرونایی تلاش می‌کردند که تصور بر این بود هر کس مبتلا به کرونا می‌شود، به احتمال زیاد جان خود را از دست خواهد داد.

موسوی میرزایی با تأکید بر اینکه بی عدالتی یک سهم مهلک برای هر سیستم محسوب می‌شود، بیان کرد: عدالت در توزیع امکانات بهداشتی و درمانی را حتماً مد نظر داشته باشیم چرا که در این زمینه باید پاسخگوی درگاه الهی و مردم باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: هدف ما گسترده کردن عدالت متوازن در حوزه بهداشت و درمان در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی است تا هیچ شهری از چرخه پیشرفت بیرون نشود.

موسوی میرزایی افزود: این عدالت هم در تجهیزات پزشکی و هم در وجود متخصصین و پرداخت مطالبات کارکنان باید دیده شود.

وی با اشاره به اینکه به واسطه تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای کشور بود، یادآور شد: با این وجود تلاش کردیم پرداخت مطالبات همکاران را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر اهمیت جایگاه بهداشت و پرستاری از بیماران در فرهنگ دینی گفت: بهداشت، عیادت از بیمار و دادن قوت روحی به او در روایات مورد اشاره قرار گرفته است.

موسوی میرزایی با اشاره به اینکه ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل جذب کردیم، یادآور شد: این اعتبار در بخش‌هایی چون خرید تجهیزات و تجهیز آمبولانس اعزام نوزاد هزینه شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177540

مهمترین اخبار ایران و جهان: