نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 15:05

اقامت ۳۴ هزار مسافر در مراکز گردشگری همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از اقامت ۳۴ هزار مسافر نوروزی در مراکز گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محسن معصوم‌علیزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین ۳۴ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اعم از هتل‌، مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بومگردی، هتل آپارتمان و... اسکان داده شده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۹ هزار و ۸۳۸ نفر در هتل‌ها، سه هزار و ۶۶۱ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲ هزار و ۲۲۱ نفر در مهمانپذیرها و یک‌ هزار و ۶۸۷ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۴ نفر نیز در بوم‌گردی‌ها، ۳۷۰ نفر در متل‌ها، ۱۴ هزار و ۸۲۴ نفر در خانه‌مسافرها، ۳۴ هزار و ۳۹ نفر در مراکز وابسته به آموزش و پرورش و اقامت‌گاه‌های موقت، ۶۲۷ نفر در اقامت‌گاه‌های اضطراری و مابقی در سایر مراکز اقامتی اسکان پیدا کردند.

وی در ادامه از بازدید ۴۵۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان خبر داد و افزود: بیشترین بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، دست‌ساز و موزه‌ها بوده است.

معصوم‌علیزاده افزود: غار علیصدر، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر، کتیبه‌های گنجنامه، محوطه تاریخی هگمتانه، منطقه تفریحی توریستی عباس‌آباد و سایت موزه میدان امام(ره) بیشترین آمار بازدید گردشگران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در این مدت ۲۰۶ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی استان انجام شده است، گفت: ۱۶ مورد تذکر، سه مورد تشویقی و دو اخطار کتبی نیز صادر شده است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112540

مهمترین اخبار ایران و جهان: