نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 11:11

عملکرد خوب استان فارس در برپایی و مدیریت ایستگاه‌های نشاط و سلامت در فاصله 30 کیلومتری شهرها / خستگی و شتاب عامل عمده حوادث جاده‌ای است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: استان فارس جزء استان هایی است که عملکرد خوبی در برپایی و اجرای ایستگاه های سلامت و نشاط در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها به منظور توقف و استراحت مسافران و جلوگیری از حوادث بر اثر خستگی و شتاب داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار احمدرضا رادان در سفر به استان فارس، امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا به امروز حجم تردد استانی و بین شهرستانی بیش از ۲۹۰ میلیون است و نسبت به سال گذشته حجم تردد بالا تری را شاهد بودیم که نشان دهنده این است که مردم سفرهای بیشتری نسبت به گذشته داشتند. 

او به میزان جانباختگان در جاده اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه آمار قربانیان سوانح جاده ای امسال به بیش از ۵۰۰ نفر رسید اما تعداد جانبختگان نسبت به رخداد و سال گذشته کمتر است و لازم به ذکر است که آمار قطعی را پزشک قانونی باید تعیین کند. 

سرداران رادان به سه تخلف عمده حادثه ساز اشاره کرد وگفت: تخطی از سرعت مطمئنه، عدم رعایت حق تقدم و عدم توانایی وسیله ی نقلیه سه تخلف عمده ی حادثه ساز هستند. 

وی ضمن اشاره به نکات حائز اهمیتی در خصوص سفر چند توصیه کرد و گفت: در اواخر هفته تردد جاده ها پرحجم تر خواهد شد لذا از مردم خواهشمندیم سفر خود را مدیریت کرده و به روز های آخر موکول نکنند چراکه با حجم تردد بالا در جاده روبرو خواهند شد و نتیجتا سهم بیشتری را در جاده متحمل خواهند شد. 

وی افزود: نکته حائز اهمیت بعد اینکه مسافران عزیز در روز های پایانی تعطیلات جاده را مانند سفر بدانند و از زیبای جاده ها در طول مسیر لذت ببرند، شتاب نکند و در طول مسیر حتما زمانبندی را به توقف و استراحت اختصاص بدهند و پیش آمد های احتمالی در جاده را در نظر داشته باشند. 

او عملکرد استان فارس در اجرای ایستگاه های نشاط و سلامت را خوب دانست و اظهار داشت: همواره بیشترین سوانح و تصادفات در فاصله ۳۰ کیلومتری مقصد به واسطه شتاب و خستگی رخ می‌دهد، به منظور جلوگیری از حوادث؛ برخی استان ها عملکردی خوب داشتند که استان فارس یکی از آنها است که به خوبی با برپایی ایستگاه هایی برای استراحت با محوریت نشاط و سلامت در ۳۰ کیلومتری شهر ها توانست مسافران را ترقیب به توقف و استراحت کند که کاهش چشم گیری در کاهش حوادث بر اثر خستگی را همراه داشت. 

او به اقداماتی که در راستای هوشمند سازی پلیس انجام شده پرداخت و عنوان کرد: مرکز تحلیل داده ها را راه اندازی کردیم و با اتمام کار مرکز تحلیل داده ها و برسی داده ها سعی می‌کنیم ضمن حمایت از پلیس های تخصصی با تحلیل داده مسئله ی هوشمند سازی برخی از پلیسان را در نیمهی ابتدایی سال داشته باشیم، آنچه قطع به یقین است پلیس آینده؛ پلیس هوشمند مقتدر خواهد بود. 

وی به برنامه در نظر گرفته شده برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: سال مهار تورم و رشد تولید را حضرت آقا نام گذاری کردند که به منظور تحقق در بخش تولید ما چند کار را رقم بزنیم از جمله،حمایت واقعی از تولید کنندگان واقعی و مبارزه ی جدی با قاچاق کالا و تلاش می‌کنیم که در سال ۱۴۰۲ مبارزه ی بیشتر بهتر و قاطع تری با قاچاق کالا داشته باشیم. 

او ضمن تشکر از زحمات همکارانش بیان کرد: لازم می‌دانم از همکارانم بابت ایجاد امنیت در شهر ها و جاده و تمام دستگاه هایی که دل در گرو همکاری با مردم کردند و پای کار بودند تشکر کنم. 

سردار رادان در آخر از نمایشگاه محموله های مواد مخدر و اسلحه کشف‌ شده واقع در ستاد فرماندهی انتظامی استان فارس بازدید کرد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1113784

مهمترین اخبار ایران و جهان: