نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 23:56

اعلام رتبه دانشگاه لرستان در کشور/ اختصاص ۶ میلیارد به حوزه پژوهش

خرم‌آباد- معاون دانشگاه لرستان با اعلام رتبه این دانشگاه در سطح کشور، از اختصاص شش میلیارد تومان برای اقدامات علمی و پژوهشی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کرم پور شامگاه یکشنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به اختصاص شش میلیارد تومان اعتبار برای انجام کارهای پژوهشی و علمی در دانشگاه لرستان، اظهار داشت: توسعه کشت گیاهان دارویی، افزایش بهره‌وری و توسعه آبزی پروری دو مأموریت دانشگاه لرستان طی امسال است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در حوزه پژوهش با دانشگاه لرستان، افزود: دانشگاه لرستان همیشه در این حوزه پای کار بوده و با دستگاه‌ها همکاری کرده است.

معاون دانشگاه لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به هدفمند کردن پایان نامه‌ها، گفت: مقرر شده که پایان نامه در سامانه بارگذاری و تبلیغ شوند.

کرم پور با اشاره به موضوع توسعه آزمایشگاه‌ها و هوش مصنوعی در راستای اشتغالزایی در سطح استان، گفت: تشویق دانشجویان موفق در حوزه علمی، پژوهشی از دیگر اقدامات مورد تاکید ما در دانشگاه لرستان است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان، در بین دانشگاه‌های زیر ۴۰ سال عمر فعالیت قرار دارد، عنوان کرد: امسال وارد بالای ۴۰ سال فعالیت می‌شود، بر اساس رتبه بندی اعلام شده، دانشگاه لرستان در بین دانشگاه‌های ۲۰ تا ۴۰ سال عمر فعالیت، در رتبه پنجم قرار گرفته است.

معاون دانشگاه لرستان، ادامه داد: در بین دانشگاه‌های جامع کشور و وزارت علوم و از بین ۱۱۰ دانشگاه، در رتبه ۲۸ قرار دارد.

کرم پور با بیان اینکه تعداد مقالات «کیو وان» دانشگاه لرستان رشد داشته است، ادامه داد: در ۱۴۰۰، تعداد این مقالات ۸۷ مورد بوده است، امسال این عدد به ۱۱۵ مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در رتبه بندی «تایمز»، دانشگاه لرستان رتبه ۱۰۰۰ را داشته است، منتظر رتبه بندی جدید هستیم که اعلام شود، قطعاً رتبه دانشگاه ارتقا پیدا خواهد کرد.

معاون دانشگاه لرستان با اشاره به همکاری این دانشگاه با معاونت علمی ریاست جمهوری، گفت: امیدواریم دانشگاه لرستان به عنوان یک دانشگاه پیش ران در خدمت توسعه استان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1154240

مهمترین اخبار ایران و جهان: