نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 10:58

سپاه موتور محرکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سپاه پاسداران موتور محرکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح سه شنبه در دیدار با مدیران و مربیان عقیدتی و سیاسی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: شهید آیت الله مطهری ستون فقرات مکتب انقلاب اسلامی و مبدا حرکت‌های ماندگار و ارزشمند در ابتدای انقلاب و منشأ بصیرت، تقوا، حکمت، اندیشه بود و امروز مؤثرترین روش برای مقابله با اسلام آمریکایی و جریان‌های انحرافی آثار شهید مطهری است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: شهید مطهری چشم و چراغ حضرت امام (ره) بود و همواره مقابل منافقین هوشیارانه عمل می‌کرد و چشمه‌های جوشان علم، تقوا، بصیرت و حکمت همواره در وجود شهید مطهری وجود داشت.

شهید مطهری اسوه حسنه بود

وی با بیان اینکه شهید مطهری اسوه حسنه بود و در اردوگاه امام حسین (ع) رشد و تربیت پیدا کرده بود، گفت: شهید مطهری در زمان حیات با برکتشان دین خود به اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب را به خوبی ادا کرد و امروز بعد از گذشت چهار دهه از شهادت این استاد بزرگ هنوز یاد و خاطر او در جامعه زنده و آثار وی کارآمد نجات بخش است.

امام جمعه اراک افزود: امروز باید یک ارزیابی داشته باشیم در برابر شهید مطهری و علمای بزرگ جهان اسلام و انقلاب چه کرده ایم و تا چه اندازه آثار و مکتب آنها را در جامعه ترویج کرده ایم و این یک رسالت مهم است.

شهید مطهری در برابر جریانات انحرافی مستحکم ایستادگی کرد

وی با تاکید کرد اینکه شهید مطهری در برابر جریانات انحرافی مستحکم ایستادگی کرد، گفت: امروز کسانی که می‌خواهند برای ترویج معارف اسلامی گام بردارند و مقابل جریان‌های انحرافی و اسلام آمریکایی عمل کنند از آثار شهید مطهری استفاده کنند.

دری نجف آبادی بیان کرد: آثار و کتب شهید مطهری همچون چراغ راه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است و باید برای معرفی آنها با نسل جدید جامعه اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات مهم پیشرفت و حرکت در گام دوم انقلاب فرهنگی جهاد و شهادت است، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید همواره در جامعه زنده و پویا باشد چراکه فراموشی فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت جامعه را دچار انحراف خواهد کرد و مهمترین عامل گرایش به مادی گرایی است.

امام جمعه اراک تاکید کرد: سپاه پاسداران موتور محرکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی است در طول ۴۴ سال گذشته و نقش مهمی در پویایی این فرهنگ نجات بخش داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1182540

مهمترین اخبار ایران و جهان: