نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 08:36

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت: تشکل‌های دانشجویی اجازه ندهند مسئله فلسطین فراموش شود

عضو شورای مرکزی اتحادیه تحکیم وحدت با بیان اینکه تشکل ها نباید اجازه دهند مسئله فلسطین فراموش شود، گفت: تشکل‌های دانشجویی باید به تبیین جنایات رژیم صهیونیستی بپردازند و جنایات این رژیم را به تصویر بکشند.

سعید فراهانی دبیر بین الملل اتحادیه تحکیم وحدت در گفتگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، گفت: فلسطین همچنان مسئله اول مسلمانان  است، مسئله‌ فلسطین همچنان میان مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، شما در ایامی که جام جهانی در قطر برگزار می شد نحوه برخورد مسلمان با خبرنگاران اسرائیلی و همچنین بردن پرچم فلسطین در میان تماشاگران و بازیکنان مسلمان را مشاهده کردید و این نحوه از برخورد نشان از اهمیت مسئله فلسطین در میان مسلمانان است.

وی افزود: رژیم صهیونسیتی دچار زوال داخلی شده و از داخل دچار مشکلات فراوان سیستماتیک است، همانطور که در رسانه ها موج اعتراضات مردم این کشور جعلی را نسبت به رژیم را مشاهده می‌کنید.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: همبستگی، وحدت و اتحاد میان مسلمانان به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود، شما دیدید که بعد از احیای روابط میان ایران و عربستان سعودی بسیاری از اشخاص برجسته این رژیم اشاره کردند که احیای روابط میان این دو کشور یعنی سیاست خارجی رژیم صهیونسیتی با شکست مواجه بوده است.

فراهانی تصریح کرد: رژیم صهیونسیتی و غرب سال ها تلاش کردند که با تفرقه افکنی میان مسلمانان، کشورهای اسلامی را دچار تنش و تقابل کرده و مسلمانان را از مسئله اصلی شان دور کنند.

وی با بیان اینکه تشکل ها نباید اجازه دهند مسئله فلسطین فراموش شود، افزود: تشکل های دانشجویی مسلمان و آزادی خواه در زنده نگه داشتن مسئله فلسطین نقش ویژه‌ دارند.

فراهانی تاکید کرد: امروز متأسفانه ما شاهد این هستیم که در این حوزه کم کاری‌هایی از سوی تشکل ها صورت می‌گیرد و به کلی به این مسئله با توجه به درجه اهمیت آن پرداخته نمی‌شود و صرفا تشکل ها خود رو مشغول کارهای سیاسی کرده‌اند که متاسفانه این یک خطر است.

وی ادامه داد: تشکل های دانشجویی به عنوان مثال می‌توانند به تبیین جنایات این رژیم کودک کش علیه مردم فلسطین در میان دانشجویان بپردازند و جنایات این رژیم را به تصویر بکشند.

دبیر بین الملل اتحادیه تحکیم وحدت گفت: راه حل مسئله فلسطین، همانطور که ولی امر مسلمین جهان فرمودند و در مجامع بین المللی ثبت شده است، هم پرسی و رفراندوم میان عموم ساکنین اصلی فلسطین است. بعد از اینکه رهبر انقلاب این راهبرد را مطرح فرمودند بسیاری از کشورهای غربی باتوجه به خوی دیکتاتوری و استکباریشان به مخالفت با آن پرداختند، مبارزان فلسطینی باید به مقاومت خود در برابر این رژیم ادامه دهند تا این رژیم در برابر خواست جبهه مقاومت تسلیم  و نابود گردد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1144584

مهمترین اخبار ایران و جهان: