نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 19:34

۲۵۰۰ کیلوگرم فرآورده گوشتی غیربهداشتی در گلستان معدوم شد

گرگان- مدیرکل دامپزشکی گلستان از اجرای طرح نوروزی تشدید نظارت بر فرآورده های گوشتی خبر داد و گفت: از آغاز این طرح تاکنون دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده گوشتی غیربهداشتی در گلستان معدوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کابوسی عصر جمعه در خبرنگاران اظهار کرد: از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌ای گوشتی از تولید تا عرضه در فروشگاه‌های استان گلستان آغاز و تا ۵ اردیبهشت سال جاری ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان افزود: با طرح کنترل و نظارت بهداشتی، دو هزار و ۵۵۵ کیلوگرم فرآورده گوشتی غیربهداشتی در استان جمع‌آوری و معدوم شد.

وی گفت: در این طرح روزانه ۶۷ تیم بازرسی ثابت و سیار بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دام مانند کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های دامی، خوردوهای حمل فرآورده‌های گوشتی و همچنین قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، ماهی‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و غذافروشی‌ها نظارت دارند.

کاووسی افزود: طی این مدت چهار هزار و ۶۵۶ فقره بازرسی از این مراکز انجام شده که برخی از این بازرسی‌ها در قالب تیم های مشترک با جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و بهداشت مشترک بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119840

مهمترین اخبار ایران و جهان: