نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 13:00

آموزش‌های مهارتی موجب کارآمدی نیروهای شاغل می‌شود

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان در بازدید از کارخانه لاستیک بارز کردستان گفت: آموزش‌های مهارتی علاوه بر تربیت نیروی متخصص و کارآمد، در ارتقاء توانمندی نیروهای شاغل در صنایع سنگین استان و افزایش بهره‌وری و تولید نقش بسزایی دارد .

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فردین وکیلی در بازدید از کارخانه لاستیک بارز کردستان اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی مسیری مطمئن در راستای تربیت نیروی متخصص و کارآمد مورد نیاز صنایع سنگین استان است.

وی گفت: آموزش‌های مهارتی علاوه بر تربیت نیروی متخصص و کارآمد، در ارتقاء توانمندی نیروی شاغل در صنایع سنگین استان و در نتیجه کمک به افزایش بهره‌وری و تولید نقش غیر قابل انکاری را بازی می‌کند.

وکیلی افزود: امروزه شاهد رقابت تنگاتنگ بین برای گواهینامه‌های مهارت با مدارک دانشگاهی هستیم و در برخی موارد گواهینامه‌های مهارت می‌تواند به مراتب ارزشی بالاتر از دانش نامه‌های دانشگاهی داشته باشد چرا که صنایع کوچک و سنگین کشور به این مهم رسیده‌اند که افراد متخصص و کارآمد می توانند به مراتب بیشتر از افراد فاقد مهارت و تخصص لازم صنایع استان را به سوی تعالی و بهره‌وری و راندمان بالا سوق دهند.

وی افزود: نگاه حرفه‌ای به مقوله مهارت‌آموزی و توانمندی افراد شاغل در صنایع استان بر اساس تعیین سطح صلاحیت‌های حرفه‌ای می‌تواند علاوه بر کمک به افزایش سطح کیفی محصولات تولید شده در افزایش سطح کمی تولیدات صنایع استان نقش مهمی را ایفاء نماید که در این بین همراهی مجموعه‌های تولیدی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان می‌تواند در دستیابی به این مهم نقش کلیدی را ایفاء نماید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از آمادگی این اداره کل برای اعطای مجوز مرکز جوار کارگاهی به مجموعه لاستیک بارز کردستان خبر داد و گفت: با اخذ این مجوز توسط کارخانه لاستیک بارز کردستان می‌توان علاوه بر تربیت نیروی متخصص و ماهر مورد نیاز مجموعه، زمینه لازم جهت آشنایی افراد شاغل در این مجموعه با آخرین پیشرفت‌ها و فناوری‌ها در حوزه تولید لاستیک در دنیا را آموزش داد که این امر می تواند سرآغاز دستیابی به تولیدات با سطح کیفی بالا و کمک به بهره‌گیری از نیروی کارآزموده و ماهر باشد.

کاوه مفاخری مدیرعامل کارخانه لاستیک بارز کردستان با اشاره به نقش آموزش در ارتقاء و بهبود کیفی و کمی محصولات تولیدی این کارخانه، افزود: آموزش مستمر نیروی کار به عنوان یکی از ارکان اصلی تولید در هر مجموعه‌ای مورد توجه مدیران است که در این بین آموزش‌های مهارتی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی از استقبال این مجموعه جهت اخذ مجوز مرکز جوارکارگاهی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مجموعه با اخذ مجوز جوارکارگاهی در صدد است تا نیازهای نیروی انسانی خود را در بخش‌های مختلف خط تولید خود مرتفع نماید که امیدواریم این مهم با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان تحقق یابد .

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 980284

مهمترین اخبار ایران و جهان: