نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 10:40

ازسرگیری برخی فعالیت‌های سازمان نجات کودکان در افغانستان

سازمان نجات کودکان اعلام کرد با حضور کارمندان زن برخی فعالیت‌های بشردوستانه خود در افغانستان را از سرگرفته است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی‌ که نزدیک به یک ماه از زمان اعلام ممنوعیت کار زنان افغانستان در سازمان‌های غیردولتی می‌گذرد، سازمان نجات کودکان که در واکنش به این تصمیم دولت موقت طالبان فعالیتش را در افغانستان معلق کرده بود، از شروع مجدد برخی فعالیت‌های این سازمان در افغانستان خبر می‌دهد.

«دیوید رایت»، مدیر ارشد عملیاتی سازمان نجات کودکان در اطلاعیه‌ای با تأکید بر اینکه 50 درصد از کارکنان این سازمان را زنان تشکیل می‌دهند، حضور زنان را برای ارائه ایمن و مؤثر خدمات به ویژه برای کمک‌رسانی به زنان و دختران افغانستان ضروری دانست.

وی افزود: درحالی‌که اکثر برنامه‌های ما معلق مانده است، اما در حال شروع مجدد برخی از فعالیت‌ها -مانند کمک‌‎های بهداشت، تغذیه و برخی از خدمات آموزشی- هستیم. ما تضمین‌های واضح و قابل اعتمادی از مقامات مربوطه دریافت کرده‌ایم که کارکنان زن ما ایمن خواهند بود و می‌توانند بدون هیچ مانعی کار کنند.

رایت ادامه داد: با این حال، با وجود ممنوعیت کلی که هنوز وجود دارد، سایر فعالیت‌هایی که در آن تضمین‌های قابل اعتمادی مبنی بر امکان بازگشت همکاران زن ما به سر کار نداریم، در حالت تعلیق باقی می‌مانند.

پیش از این نیز سازمان ملل با تأکید بر لزوم رفع محدودیت‌های دولت موقت طالبان تصریح کرده بود: این محدویت‌های شدید توانایی زنان و دختران را برای مشارکت در زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به شدت محدود می‌کند و دسترسی آنها را به کمک و خدمات ضروری محدود می‌کند. این امر نیازها، آسیب پذیری‌ها و خطرات حفاظتی میان زنان و دختران را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 979884

مهمترین اخبار ایران و جهان: