نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 10:03

دیدگاه های «خانواده ها» و «مدارس» به هم نزدیک شود

همدان- مشاور دبیرستان پسرانه در همدان به همراهی مدرسه و خانه در تربیت و اجتماعی شدن دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: ضروری است که مدرسه و خانواده، دیدگاه‌های خود را به هم نزدیک کنند.

تورج سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مدرسه نخستین پایگاه اجتماعی است که دانش‌آموزان آن را تجربه می‌کنند، اظهارکرد: دانش‌آموزان برای اینکه در این محیط اجتماعی بتوانند سطح و جایگاه خود را رشد دهند و محیط اجتماعی را بشناسند، لازم است آموزش‌هایی را از سطح خانه توسط والدین خود دریافت کنند.

وی با بیان اینکه باید برای پیشرفت دانش‌آموزان اطلاعاتی را از مدرسه گرفت که اشاره به مهارت‌های دهگانه زندگی دارد گفت: تعطیلی مدارس در ایام کرونا باعث شد که دانش‌آموزان بسیاری از رفتارها نظیر آداب اجتماعی را یاد نگیرند.

این مشاور دبیرستان پسرانه در همدان با بیان اینکه کارکرد مدرسه دو وجهی است و در این راستا معلمان وظیفه سختی خواهند داشت، عنوان کرد: در دوران جدید، باید کارهای جدی‌تری را روی تغییر رفتار دانش‌آموزان نسبت به اجتماعی شدن به انجام رساند.

نقش مهم مدرسه در تربیت دینی و اجتماعی دانش‌آموزان

سهرابی با تاکید به نقش مهم مدرسه در تربیت دینی و اجتماعی دانش‌آموزان گفت: باید برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان برنامه‌ها، کارگاه‌ها، سمینارها، نشست‌ها و همایش‌های را داشته باشیم تا بتوانیم جبران ضرر گذشته را کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، به همراهی مدرسه و خانه در تربیت و اجتماعی شدن دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: کار تربیت تک بعدی نیست بدین سان نیاز است که دو ارگان مهم خانواده و مدرسه، دو بال حرکتی دانش‌آموزان کنار هم قرار گیرند تا باعث علو درجات باشند.

سهرابی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مدرسه و خانواده جایی دیدگاه‌های خود را به هم نزدیک کنند و قبل آن باهم نشست‌هایی داشته باشند و بعد اشتراک ایده‌ها را به دانش‌آموزان انتقال دهند.

این مشاور دبیرستان پسرانه در همدان با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های تابستانی تربیتی عنوان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت باید به سمتی برود که بچه‌ها جاذبه‌ای برای حضور در این کلاس‌ها داشته باشند و به نوعی مدرسه به آن شکل آموزشی تکرار نشود.

وی تصریح کرد: امسال در مجموعه آموزشی ما کار جالبی انجام شد و بیشتر قدرت و توان خود را روی آموزش‌های غیردرسی نظیر مهارت‌آموزی، بودن در محیط، شناخت ابزارها و آنچه که امروز روز یک نوجوان برای حضور در اجتماع بزرگ‌تر به آن نیاز دارد، گذاشتیم.

سهرابی با تاکید به اینکه امسال نیز با مهارت‌هایی که به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، به این موضوعات توجه جدی خواهیم داشت گفت: امسال برنامه‌های جدی‌تر در خصوص آموزش مهارت‌هایی دانش‌آموزان خواهیم داشت و به اجتماعی شدن و بودن در محیط‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود برنامه‌ها تربیتی به شکل‌های مختلف مثل کوهپیمایی، شرکت در اردوهای جهادی، راهپیمایی و بودن با والدین در روز و برخی روزها با پدر بودن و بردن آنها به محیط‌هایی در خصوص درک اجتماع باشد، خواستار توجه به این موضوع شد.

سهرابی با تاکید به استفاده از شیوه‌های نوین آموزشی، از ضرورت آموزش سواد مالی، آموزش گفتمان، اعتماد به نفس، بلاغت در کلام و رفع مشکلات نوشتاری به دانش‌آموزان سخن گفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 998740

مهمترین اخبار ایران و جهان: