نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 13:56

تروریستی اعلام کردن سپاه دور از عدالت و انسانیت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: سپاه یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) و یکی از عظیم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ دشمنان با تحریم و تروریستی اعلام کردن این نهاد که دور از عدالت و انسانیت است و راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بهنام نظری امروز در آیین افتتاح و راه اندازی مجمع خیرین استان مرکزی با بیان اینکه خیر یعنی شخص یا نهادی که با ورود خود به عرصه خدمات‌رسانی به مردم و در موضوعات مختلف، شرایط بحرانی را به شرایط احسن تغییر می‌دهند اظهار کرد: در زلزله کرمانشاه هلال احمر و سپاه دو نهادی که بودند که زودتر از بقیه حاضر شدند و به مردم خدمت‌رسانی کردند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران به بیش از ۱۹۰۰ روستا در کرمانشاه خدمات‌رسانی کرد افزود: سپاه یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) و یکی از عظیم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است؛ دشمنان با تحریم و تروریستی اعلام کردن این نهاد که دور از عدالت و انسانیت است و راه به جایی نخواهد برد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به راه‌اندازی بالگرد هلال احمر در استان ادامه داد: این اقدام حرکت خوب و شاخصی بود که می تواند در خدمت‌رسانی بهتر به مردم در مواقع بحرانی کمک‌کننده باشد.

نظری با بیان اینکه هلال احمر از ابتدای سال در حوادثی مانند سیل روستای آهنگران و تصادف گردنه نقره کمر تفرش اقدامات خوبی انجام داد خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر نیازمند کمک خیرین برای تأمین و تجهیز تجهیزات است چرا که مسئولیت‌های زیادی بر عهده دارد اما در عین حال منابع آن محدود است.

بهره‌مندی بیش از ۶ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز گفت: از ابتدای دی ماه سال جاری و همزمان با آغاز برودت هوا و برف و کولاک در استان مرکزی، بیش از ۱۷۰ نیروی عملیاتی در ۱۳ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار امداد زمستانه و یک پایگاه کوهستان به صورت شبانه روزی آماده‌باش هستند و تاکنون به ۳۴۴ هموطن خدمت‌رسانی کردند. 

علیرضا شهرجردی با اشاره خدمات‌رسانی امدادی هلال احمر استان به بیش از ۶ هزار نفر در قالب ۶۵۲ تیم عملیاتی و دو هزار ۴۰۰ نیروی عملیاتی اظهار کرد: این خدمات در ۵۰۴ مأموریت امداد و نجات ارائه شده است.

وی با اشاره به نذر آب هلال احمر استان در سطح کشور افزود: ۸۰۰ بسته معیشتی و بیش از ۱۰۰ منبع آب و ده‌ها میلیون کمک نقدی دارویی به مردم استان کرمان ارائه شده است؛ همچنین ۴۵ پزشک متخصص هلال احمر به مناطق مختلف این استان اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی همچنین یادآور شد: پزشکان هلال احمر در هفته فرهنگی خمین ۱۵۰۰ ویزیت انجام دادند و مقادیری دارو نیز به ارزش ۲۳۹ میلیون تومان توزیع شد.

به گفته شهرجردی هلیکوپتر نجات جمعیت هلال احمر از فردا فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه انجمن خیرین در کشور تاسیس شده خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا مجمع خیرین تا پایان سال در ۴ شهرستان استان تشکیل شود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 990484

مهمترین اخبار ایران و جهان: