نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 10:24

نگاه غرب به زنان، «کالامحور» و نگاه اسلام «کرامت محور» است

همدان- استاندار همدان گفت: نگاه غرب به زنان، نگاه کالامحور و تبعیض آمیز است، درحالی که نگاه اسلام نگاه کرامت محور است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد ششامگاه چهارشنبه در مراسم «بر آستان آفتاب» که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س)، گرامیداشت مقام شامخ مادر و هفته زن و با حضور بانوان مدیر در استان، مشاورین بانوان فرمانداری‌ها و ادارات کل استان برگزار شد، با اشاره به روایات در خصوص حضرت زهرا (س) گفت: با اشاره به اینکه غرب با شعار زن به دنبال تحریک جامعه است.

وی با بیان اینکه نگاه آنها به زنان، نگاه کالامحور و تبعیض آمیز است، درحالی که نگاه اسلام نگاه کرامت محور است؛ وظیفه و رسالت بانوان را تربیت انسان و انسان سازی دانست و گفت: از دامن زن، مرد به معراج می‌رود اما در نظام غربی این موضوع امیال شده است.

استاندار همدان در ادامه صحبتهای خود به نقش مشاورین بانوان و حضور زنان در ادارات استان اشاره کرد و افزود: این افراد با دو مسئولیت سنگین پیش می‌روند اما مردان مسؤلیت تک بعدی دارند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بانوان ما در این مسئولیت‌های چند بعدی موفق هستند و تجربه ثابت کرده که با دقت، توجه، سرعت و کیفیت بالا امور را به انجام می‌رسانند، عنوان کرد: اسلام و قرآن توجه ویژه به زنان دارد حتی در بحث جهاد می‌بینیم که جهاد از بانوان سلب نشد و در دوران دفاع مقدس بانوان و مادران نقش پشتیبانی و حمایت و رسیدگی به مجروحین را داشتند.

وی این نقش را خطیر برشمرد و افزود: نگاه امام راحل (ره) و رهبری به بانوان بی بدیل است و نقش محوری را به بانوان می‌دادند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بانوان نیم مؤثر جامعه هستند که می‌توانند در پرورش نسل آینده بسیار مؤثر باشند، اظهار کرد: عده‌ای در تلاشند تا بانوان عفیف را از جامعه ما جدا کنند، اما جامعه دست رد به سینه اینها زد و بانوان ما با هوشیاری به آنها جواب رد دادند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه امروز به نام آزادی زن، اقدامات و جنایاتی را علیه بشر انجام می‌دهند، آنها تنها به دنبال عقاید خود هستند، در این راستا به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مرجعیت شیعه اشاره کرد و خطاب به بانوان گفت: باید همچنان با بیداری و هوشیاری در مسیر وحدت و انسجام قدم برداشت.

وی با تصریح بر اینکه دشمن نمی‌تواند ادامه دهد و دچار زبونی و ناتوانی است، اضافه کرد: تاکید خواهد شد که فرمانداران و مدیران کل به مشاورین حوزه بانوان توجه ویژه داشته باشند.

در ادامه این مراسم، فاطمه ستاری نوید نیز با بیان اینکه مشاورین بانوان ما مأموریت‌های بسیاری را در حوزه بانوان و خانواده به ویژه در بحث جوانی جمعیت برعهده هستند، خواستار حمایت جدی فرمانداران و مدیران کل از مشاورین امور بانوانشان شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه بانوان ایرانی به عنوان الگوی سوم زن مسلمان در کنار نقش مادری و همسری را دارند، نقش مهم اجتماعی را نیز برعهده گرفته‌اند، از حمایتهای استاندار همدان از حوزه بانوان و خانواده تشکر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 972184

مهمترین اخبار ایران و جهان: