نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 11:18

حمایت از حوزه‌های علمیه و مراکز دینی تقویت می‌شود

همدان-استاندار همدان با تأکید بر اینکه حمایت از حوزه‌های علمیه و مراکز دینی تقویت می‌شود، گفت: حوزه‌های علمیه در کشور ما، جایگاه و ریشه چندصدساله دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد، با حضور در مراسم تجلیل از بانوان حوزه علمیه ساز در محل حوزه علمیه همدان، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، گفت: حوزه‌های علمیه در کشور ما، جایگاه و ریشه چندصدساله دارند.

وی افزود: اگر امروز مکتب شیعه و فقه پویای جعفری با این کیفیت به دست ما رسیده است، حاصل زحمات علمای بزرگی است که در طول قرون گذشته ارزش‌های اعتقادی، اسلامی و قرآنی شیعه را حفظ کردند.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: علمای بزرگ گذشته، با سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری به ویژه در طول دوران نکبت‌بار پهلوی اول و دوم، توانسته‌اند ارزش‌های اعتقادی و اسلامی را حفظ کنند.

استاندار همدان ادامه داد: در دوران منحط پهلوی اول و دوم، مراجع و علما مورد آزار، تخریب و تحقیر حکومت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) فرزند حوزه علمیه و مکتب فقه پویای جعفری بود، افزود: تقویت و حفظ حوزه‌ها و مراکز دینی، اسلام، قرآن و اسلامیت را در این کشور حفظ خواهد کرد.

قاسمی فرزاد مطرح کرد: باید در حفظ و حراست از حوزه‌های علمیه که حاصل تلاشِ سال‌ها و قرون متمادی علما و پیشینیان ما بوده است، کوشا باشیم.

وی اضافه کرد: دولت سیزدهم با همه توان و امکانات خود و با وجود همه سختی‌ها و مشکلات، از حوزه‌ها و مراکز دینی حمایت خواهد کرد.

استاندار همدان گفت: در سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان، اعتباراتی در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه‌ها و مراکز دینی اختصاص یافت.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به حوزه‌ها و مراکز دینی بسیار محدود است و باید از ظرفیت خیرین در این راستا استفاده شود.

وی عنوان کرد: از ظرفیت و توانایی بازاریان، فعالان اقتصادی و خیرین در راستای تقویت و حمایت از حوزه‌های علمیه استان استفاده می‌شود؛ همچنین باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوان منبع پایداری برای تقویت حوزه‌های علمیه ایجاد شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 972340

مهمترین اخبار ایران و جهان: