نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 12:26

تلاش برای بازگشایی مسیر ارتباطی 120 روستا در اصفهان ادامه دارد/ قطع تلفن 50 روستا در سمیرم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۱۲۰ روستا در مناطق غرب و جنوب استان مسدود و تلاش راهداران برای بازگشایی و برف‌روبی ادامه دارد.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: طی دو روز گذشته ۲۱۰ تیم امدادی اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، راهداری، پلیس راه و مدیریت بحران شهرستان‌ها با استقرار در جاده‌های ارتباطی و شهری و روستایی غرب و جنوب و شمال استان اصفهان نسبت به ارایه خدمات امدادی به در راه ماندگان اقدام کردند.

وی با اشاره به اسکان اضطراری ۴۰۰ خانواده و امدادرسانی به ۵۶۲ خودرو و نجات ۱۳۸ نفر از برف و تصادفات افزود: به دلیل بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۱۲۰ روستا در مناطق غرب و جنوب استان مسدود و تلاش راهداران برای بازگشایی و برف‌روبی ادامه دارد و به علت شدت برف هم اکنون ارتباط مخابراتی و صدا و سیمای شهرهای بیده و کمه و ۵۰ روستا در بخش‌های پادنا و پادنای علیای شهرستان سمیرم با جمعیت بیش از ۲۸ هزار نفر قطع است.

اعزام ۵ اکیپ برف‌روبی به چهارمحال و بختیاری

شیشه‌فروش بیان کرد: برای کمک‌رسانی در عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورهای ارتباطی در چهارمحال و بختیاری ۵ اکیپ برف‌روبی از اداره راهداری و شهرداری‌های استان اصفهان به همراه تجهیزات و ۳ دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه بلدوزر، ۴ دستگاه کامیون و ۴ دستگاه برف‌روب به استان چهارمحال و بختیاری اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: به علت شدت برف طی روزهای اخیر برق بیش از ۲۲ روستا در مناطق غرب و جنوب استان قطع شد که با تلاش عوامل اداره برق، برق ۲۰ روستا وصل و تلاش برای بازسازی شبکه برق ۲ روستا در مناطق فریدونشهر و چادگان ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه آبرسانی سیار برای تأمین آب در ۴۰ روستا در مناطق غرب و جنوب همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران استان و ۴ شهرستان غرب استان فریدونشهر، چادگان، فریدن و بویین میاندشت شب گذشته به منظور هماهنگی در انجام عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورهای مسدود و ارایه خدمات امدادی در فرمانداری فریدونشهر تشکیل و تیم‌های امدادی و عملیاتی برف‌روبی در جاده‌ها و شهرها تعیین و ساماندهی شدند.

با تلاش ۳۰ ساعته راهداران و پلیس‌راه محور سمیرم- شهرضا بازگشایی شد

شیشه‌فروش بیان کرد: شدت برف، تندباد، کولاک، کاهش دما و یخ زدگی در روز گذشته در محورهای ارتباطی سمیرم از جمله محور سمیرم- شهرضا-دولت قرین و قیچی شدن چند دستگاه تریلر باعث راهبندان و توقف بسیاری از خودروها شد که برای چندین ساعت در مسیر متوقف شدند و با تلاش ۳۰ ساعته پلیس راه و راهداران در رفع ۸۰ گره ترافیکی و برف‌روبی به تدریج محور بازگشایی شد.

شیشه‌فروش در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به زلزله خوی خاطرنشان کرد: برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان در استان اذر بایجان و شهر خوی ۸ تیم تغذیه و اسکان اضطراری هلال احمر استان اصفهان به همراه ۴۰ نفر نجاتگر، ۸ دستگاه خودروی عملیاتی و هزار تخته چادر امدادی به منطقه اعزام شدند همچنین محموله کمک‌های مردمی شامل نان و مایحتاج زندگی از شهرستان برخوار به منطقه ارسال شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1014684

مهمترین اخبار ایران و جهان: