نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 22:45

مردم در اصلاح و یا پیشبرد امور به دولت کمک کنند

به مناسبت فرا رسیدن حماسه‌ی نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مراسم بزرگداشتی امشب با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن حماسه‌ی ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت امشب با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد با تاکید بر نقش مردم در پیگیری و مطالبات خود، اظهار کرد: مردم باید روحیه مطالبه گری و پیگیری داشته باشند و از مقامات مسئول نسبت به احقاق حقوق خود و اجرای برنامه‌های آنان پیگیری‌های لازم را انجام دهند، این حق مردم است که ناظر بر مسئولین خود باشند.

وی افزود: در امر تصمیم گیری‌های درون کشور، مردم خود را دخیل کنند چراکه آن‌ها نقش بسیار مهمی در پیشرفت امور در کشور داشته و دارند؛ در خیلی از اوقات مسئولیت پیشبرد کار‌ها تنها برعهده دولت نیست و مردم نیز باید به صورت مردمی در اصلاح و یا پیشبرد امور به دولت کمک کنند و نقش مهمی در این خصوص دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه بر حضور مردم در امورات کشور تاکید کرد و ادامه داد: اداره کشور را می‌توان به سمتی برد که حداکثر کار‌ها و اقدامات در کشور، مردمی‌تر شود و از مشارکت مردم در زمینه‌های مختلف از جمله تصمیم گیری‌ها به خوبی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان مسئولیت پذیری اجتماعی و صاحب نظر بودن مردم را پر اهمیت دانست و تصریح کرد: تقویت روحیه مسئولیت پذیری و مطالبه گری را باید از همان دوران کودکی و نوجوانی و از درون مدارس شروع و آموزش داد.

وی  گفت: باید این نکته را همه ما مردم بدانیم که تنها اطاعت از امام زمان خود کافی نیست و باید در عرصه نیز حضور داشته باشیم.

استاد حوزه ودانشگاه  بر تشخیص و شناخت مسئولیت‌های اجتماعی مردم تاکید کرد و افزود: مردم ابتدا باید نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود شناخت پیدا کرده تا بتوانند نقش مؤثری را در جامعه و کشور ایفا کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 942984

مهمترین اخبار ایران و جهان: