نیوز سیتی!
07 بهمن 1401 - 15:17

تبین دستاوردهای انقلاب اسلامی راه خنثی کردن توطیه های دشمن است

ساوه-امام جمعه ساوه گفت: تبین دستاوردها و آرمانهای انقلاب تنها راه خنثی کردن توطئه های دشمن است.

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه ساوه با اشاره به ایام الله دهه اظهار داشت: شناخت ترفندهای جریان تطهیر پهلوی برای تحریف واقعیت‌های دوران پیش از انقلاب، چندان سخت و پیچیده نیست؛ تکنیک این جریان، تکرار چندباره و پمپاژ اطلاعاتِ «دروغ» در میان مشکلات روزمره و سوء استفاده از ناآگاهی‌های گروه‌های مختلف جامعه درباره وقایع تاریخی آن دوران است.

وی افزود: تصویرسازی دروغین از واقعیت‌های دوران سیاه پهلوی در ذهن نسل جوان که خفقان و شرایط سخت آن دوران را از نزدیک لمس نکرده، یکی از اصلی‌ترین کارهای بزک‌کنندگان پهلوی است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: هدف اصلی این جریان های دروِغی زیر سؤال بردن اصل انقلاب است، تا یک جوانِ امروز بگوید «عجب! این‌ها آدم‌های بدی نبودند و شرایط بدی نبود پس چرا انقلاب اتفاق افتاد؟».

رحیمی با اشاره به ضرورت تبین دستاوردهای انقلاب گفت: اگر به‌خوبی به‌اهداف و آرمان‌های انقلاب عمل نکنیم و به‌موازات آن، حقایق انقلاب را به‌موقع تبیین نکنیم، ضربه خواهیم خورد.فعالیت جبهه مؤمن انقلابی در مقابل جریان تحریف انقلاب نیازمند تقویت است.

وی افزود: گرچه دشمن تاکنون در رسیدن به‌اهدافش ناکام مانده است، اما امید بسته بودند بتوانند نسل دوّم و سوّم انقلاب را روی‌گردان کنند اما این بارهم شکست خوردند.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: بنابراین دشمن متوجه شده چون نمی‌تواند این انقلاب را منحرف کنند، راه باقی‌مانده را در این می‌بیند که حقایق آن را تحریف نماید از این رو در جریان‌سازی تحریف تلاش می‌کند تا با استفاده از مشکلات اقتصادی امروز کشور، این گزاره را در ذهن مردم به‌ویژه نسل جدید نهادینه کند که شرایط کشور در روزگار پهلوی‌ها گُل و بلبل بوده است.

وی ادامه داد: امروز برخی سعی می‌کنند چهره خبیث‌ترین و سیاه‌روترین حکّام تاریخ اواخر این ملّت را به‌شکلی آرایش کنند، تا مردم نفهمند که با این انقلاب چه کرده اند.

امام جمعه ساوه وابستگی به غرب، بی‌اعتنایی به‌مردم و به‌حساب نیاوردن آنان، ترویج خودکم‌بینی ملّی و بزرگ‌نمایی غربی، بی‌اعتنائی به‌پیشرفت علمی، عادت دادن ذائقه‌ی مردم به‌واردات با پول نفت، نابود کردن کشاورزی و صنایع ملی بخشی از ناکارامدی های حکومت پهلوی بوده.

رحیمی در خصوص توهین به مقدسات و قرآن کریم اظهار داشتند؛ بار دیگر در سایه شوم حمایت دولت های غربی و لایه های قدرت های صهیونیستی و در ادامه ستیز سازمان یافته و هدف مند با ادیان الهی، گناه و معصیت نابخشودنی اهانت به ساحت مقدس ترین کتاب آسمانی تکرار شد.

وی خاطر نشان کرد: این عمل جنون آمیز و گستاخانه که منتهای سفاهت، جهالت و نگون بختی جهان غرب است؛ نشدان از او استیصداو و ناتوانی دشمنان اسلام و تکرار شیونِ شیاطین امروز در برابر منطق نیرومند قرآن کریم در تسخیر افکار جهانیان و گسترش سریع اسلام در جهان امروز به رغم تلاش های همه جانبه ی سرمداران استکبار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1000884

مهمترین اخبار ایران و جهان: