نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 08:59

بیماران صعب العلاج ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه می گیرند

گرگان- معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان با اشاره به اختصاص حدود ۴۹۱ میلیارد تومان اعتبار به این استان گفت: بیماران صعب العلاج ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه می گیرند.

علی رضا صحرایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از توافق بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان، اعطای تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد برای بیماران خاص در دستور کار قرار گرفته و در گلستان دو بانک عامل انتخاب شده‌اند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان افزود: حدود ۴۹۱ میلیارد تومان اعتبار به گلستان اختصاص داده شد و تا خرداد سال آینده امکان دریافت این تسهیلات برای بیماران خاص وجود دارد.

وی گفت: از آغاز این طرح تاکنون ۴۰۰ متقاضی دریافت این وام‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان به کمیته بررسی بیماران خاص معرفی شده و از هفته آینده فهرست متقاضیان به بانک‌های عامل ارسال می‌شود.

صحرایی ادامه داد: برای امسال مبلغ پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به صندوق بیماران خاص و صعب العلاج، اختصاص یافته و مقرر است این مبلغ در سال آینده به ۱۲ هزار میلیارد تومان برسد.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان گفت: در قالب حمایت‌های این صندوق تازه تأسیس، هزینه‌های دارو و بستری بیماران خاص در مراکز دانشگاهی و دولتی تقریباً رایگان و نزدیک به صفر می‌شود و در بخش‌های خصوصی هم حمایت‌های مالی محسوسی پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: تمام داروهای خارجی مورد نیاز بیماران خاص که مشابه داخلی ندارند هم زیر چتر حمایتی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964584

مهمترین اخبار ایران و جهان: