نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 14:43

قدرت سرایت سویه جدید کرونا بسیار بالاست/ دوباره ماسک بزنیم

مدیر شبکه بهداشت درمان پاوه گفت: موج جدید کرونا در راه است‌، لذا شهروندان ضمن رعایت فاصله اجتماعی وزدن ماسک هر چه سریع‌تر برای تزریق دوز یادآور و تکمیلی کرونا اقدام کنند.

ستار سهرابی، مدیر شبکه بهداشت درمان پاوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: علائم زیرسویه های جدید کرونا (BQ۱ و XBB) که در کشورهای مختلف دنیا غالب شده، در کشور ما نیز شناسایی شده و بیم آن می‌رود در آینده نزدیک شاهد موج جدید کرونا و افزایش موارد مرگ ناشی از کرونا در کشور و و به تبع استان کرمانشاه و شهرستان پاوه باشیم.

وی افزود: تب، گلودرد خفیف تا شدید، سرفه و گاهی، اسهال و تهوع و استفراغ، از جمله  علائم زیرسویه‌های جدید کرونا هستند

مدیر شبکه بهداشت درمان پاوه با بیان اینکه سویه‌های جدید بیشتر کودکان را  مبتلا می‌کند، گفت: افراد سالمند و بیماران خاص که دچار ضعف ایمنی هستند و کسانی که واکسیناسیون آن‌ها ناقص و۶ ماه از آخرین نوبت واکسن کرونای آن‌ها گذشته است، در صورت ابتلاء ممکن است بستری شوند.

وی با تاکید بر استفاده بیش از پیش از ماسک در اماکن عمومی، تصریح کرد: باید دوباره ماسک‌ها را بزنیم تا کمتر باعث انتقال بیماری شویم.همچنین در صورتی که مردم  فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و بدون توجه به هشدارها در مکان‌های بسته و تالارها و مراسمات فاتحه‌خوانی حضور گسترده داشته باشند در آینده نزدیک با بحران جدی ناشی از شیوع دوباره کرونا روبرو خواهیم بود.

سهرابی افزود: با توجه به تغییر فعالیت ویروس  وانتقال سریع این بیماری در صورتی که یکی از اعضایی خانوار مبتلا شود به سرعت سایر اعضا هم درگیر خواهند شد.

وی یادآور شد: بهترین راه کاهش عوارض و پیشگیری از کرونا تزریق واکسن است بنابراین از همه شهروندان خواهشمند هستیم در اولین فرصت واکسیناسیون خود را تکمیل کنند کسانی تاکنون واکسن نزده‌اند برای تزریق واکسن تردید را کنار گذاشته و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

سهرابی ادامه داد: افرادی که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسن کرونای آن‌ها گذشته است جهت تزریق واکسن یادآور و تکمیلی در اولین فرصت به مراکز و خانه‌های بهداشت اقدام کنند. واکسن به اندازه کافی در دسترس است.

وی در پایان، از همه شهروندان خواست، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی درصورت بروز علایم بیماری به مراکز خدمات جامع سلامت و  مرکز بیماری‌های حاد تنفسی  واقع در اورژانس بیمارستان  قدیم شهرستان پاوه مراجعه کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 947740

مهمترین اخبار ایران و جهان: