نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 18:38

نگرانی آلمان از احتمال فروپاشی ارتش اوکراین

یک نشریه آلمانی در گزارشی نوشت که کارشناسان نظامی این کشور به شدت از احتمال فروپاشی ارتش اوکراین نگران هستند این در حالی است که روسیه هنوز بخش عمده‌ای از توانایی نظامی خود را وارد میدان نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های نظامی آلمان طی روزهای اخیر نگرانی شدید خود را از احتمال فروپاشی ارتش اوکراین ابراز داشته‌اند.

نشریه «برلینر زیتونگ» روز شنبه در گزارشی نوشت که توانایی‌های نظامی نیروهای مسلح اوکراینی هر روز و در شهرهای مختلف و زیر ضربان نظامی روسیه در حال تحلیل رفتن است.

این نشریه افزود که کارشناسان نظامی در آلمان زنگ خطر را به صدا در آورده و از آینده و سرنوشت تاسف بار نظامیان اوکراینی ابراز نگرانی کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که ارتش اوکراین متحمل تلفاتی شده که امکان جبران کردن آن وجود ندارد حال آنکه روسیه هنوز از تمام قوای نظامی خود استفاده نکرده است. 

در این گزارش آمده است: «نیروهای مسلح اوکراینی تلفات سنگینی چه از نظر نفرات و چه از نظر تسلیحاتی که غرب به آنها داده، متحمل شده است اما هنوز هیچگونه دستاوردجدی بدست نیاورده است حال آنکه روسیه هنوز بخش عمده‌ای از نیروی نظامی خود را به کار نگرفته است».

این گزارش افزود: «وضعیت ارتش اوکراین بسیار سخت بوده چون ارسال تسلیحات غربی برنامه ریزی شده به اوکراین نمی‌تواند خسارت شدیدی که به نیروها و تسلیحات ارتش اوکراین وارد شده را جبران کند».

ارتش روسیه عملیات ویژه نظامی خود را که از سال پیش آغاز کرده همچنان به پیش می‌برد. طی این عملیات چهار منطقه دونتسک،‌ لوهانسک، زاپوروژیا و خرسون آزاد شده و به روسیه ملحق شده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491740

مهمترین اخبار ایران و جهان: