نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 08:39

بازدید ۱۰ هزار نفری از نمایشگاه محوطه هگمتانه

مسؤول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: از یکم شهریور تا روز گذشته ۱۰ هزار نفر از محوطه باستانی هگمتانه بازدید کردند.

امیرحسین فریبا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه همزمان با حضور ارزیاب یونسکو در همدان به منظور بررسی پرونده "هگمتانه و مرکز تاریخی همدان" رکورد بازدید از تپه هگمتانه شکست اظهار کرد: در طول سه روز از نمایش گنجینه زرین و سیمین هخامنشی و ساسانی در موزه محوطه باستانی هگمتانه، این موزه با استقبال بی‌شمار علاقمندان به تاریخ و هنر ایران مواجه شد.

وی ادامه داد: طی سه روز نمایش اشیای زرین و سیمین هخامنشی و ساسانی در همدان، ۱۰ هزار نفر بازدید از موزه هگمتانه صورت گرفته که رکورد بازدید از این محوطه را در طول سال به غیر از تعطیلات نوروزی شکسته است.

مسؤول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی استان همدان گفت: با همکاری موزه ملی ایران و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با تدابیر دقیق امنیتی، این نمایشگاه برای نمایش آثار تاریخی در موزه هگمتانه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ریتون طلای هخامنشیان، سرستون هخامنشی، دستبند طلا، خنجر طلا، بشقاب سیمین زراندود، بشقاب نقره، جام نقره، ظرف نقره، دستبند طلا و کاسه طلا از جمله این اشیا بود که به نمایش گذاشته شد.

فریبا در خصوص تمدید زمان بازدید نمایشگاه نیز یادآور شد: درخواست‌ مردمی برای تمدید زیاد بود اما به دلیل مسائل امنیتی امکان‌پذیر نیست و این اشیا باید به موزه تهران برگردد.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1470640

مهمترین اخبار ایران و جهان: