نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 06:23

با وجود محاکمه نظرسنجی‌ها به نفع ترامپ هستند

حدود نیمی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه گفته‌اند طرح کیفرخواست‌های متعدد علیه ترامپ جایگاه او را در رقابت‌های ریاست‌جمهوری بهبود بخشیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش جدید روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نشان می‌دهد که بعد از طرح اتهام‌های کیفری علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، آمارها به نفع او است.

براساس نتایج نظرسنجی جدید روزنامه وال‌استریت ژورنال، حدود نیمی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه گفته‌اند طرح کیفرخواست‌های متعدد علیه ترامپ جایگاه او را در رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال آینده مستحکم‌تر کرده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، بیشتر رای‌دهندگان اولیه حزب جمهوری‌خواه اتهام‌های کیفری علیه ترامپ را فاقد ارزش و بی‌اهمیت خوانده‌اند.

بر اساس نظرسنجی جدید وال‌استریت ژورنال، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با کسب ۵۹ درصد همچنان نامزد پیشتاز رای‌دهندگان اولیه حزب جمهوری‌خواه به‌شمار می‌رود و این محبوبیت در چند ماه گذشته و از ماه آوریل تاکنون، ۱۱ درصد بیشتر هم شده است.

نظرسنجی روزنامه وال‌استریت ژورنال همچنین نشان می‌دهد که از ماه آوریل تاکنون، محبوبیت دونالد ترامپ، در برابر ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا و اصلی‌ترین رقیب او در میان جمهوری‌خواهان، دو برابر شده است.

پیش از این نیز، کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، تنها پس از انتشار تصویر «بازداشتی» وی در زندان فولتون کانتی در ایالت جورجیا، مبلغی معادل ۷.۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرد.

کارزار انتخاباتی ترامپ تقریباً از زمان صدور کیفرخواست علیه وی در پرونده‌های فدرال و ایالتی مرتبط با ادعاهای کذب درباره انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، حدود ۲۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

از این مبلغ، ۷.۱ میلیون دلار از پنجشنبه هفته گذشته به بعد جمع شده است؛ یعنی زمانی که ترامپ تصویر بازداشتی خود در پرونده تقلب در انتخابات را در زندانی در آتلانتا، در شبکه اجتماعی «ایکس / توئیتر سابق» منتشر کرد.

از سوی دیگر، دادگاهی در آمریکا تاریخ محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را مشخص کرده است. بر اساس اعلام این رسانه، رئیس جمهور پیشین آمریکا به اتهام مداخله و باج گیری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ به نفع خود، در ایالت جورجیا در تاریخ ۶ سپتامبر سال ۲۰۲۳ (چهارشنبه، ۱۵ شهریور ماه) محاکمه خواهد شد.

این در حالیست که شبکه تلویزیونی «اِ بی سی نیوز» نیز در خبری مرتبط در این باره اعلام کرد: دونالد ترامپ در ۶ سپتامبر در شهر آتلانتا در پرونده جنایی که متهم به توطئه برای تغییر در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ به نفع خود است، در ایالت جورجیا محاکمه خواهد شد.

بر اساس اسناد دادگاه، «رودی جولیانی» وکیل سابق او و ۱۷ متهم دیگر از جمله مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ، اواخر همان روز محاکمه خواهند شد.

ترامپ و دیگران متهم به توطئه برای لغو پیروزی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هستند.

پیش از این ۳ پرونده کیفری دیگر علیه رئیس جمهور پیشین آمریکا به جریان افتاده بود، اما این پرونده که چهارمین پرونده قضائی ترامپ است، حاوی جدی‌ترین اتهام‌ها علیه او است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا سوم شهریور ماه در گفتگو با فاکس نیوز دیجیتال درباره نحوه عکس برداری از او حین بازداشت نیم ساعته اش در زندان فولتون کانتی در ایالت جورجیا ابراز نارضایتی کرد.

ترامپ در این خصوص گفته بود: آنها اصرار داشتند که عکس بگیرند و من هم موافقت کردم. این احساس ناخوشایندی بود، به ویژه زمانی که شما کار اشتباه و گناهی انجام نداده‌اید!

رئیس جمهور پیشین پیشتر آمریکا از آنچه در حال رخ دادن برای او است، ابراز تأسف کرد و گفت که آمریکا به یک کشور جهان سوم تبدیل شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482340

مهمترین اخبار ایران و جهان: