نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 12:37

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۷۳ هزار زائر در شلمچه

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۷۳ هزار و ۵۰۷ زائر از ابتدای صفر تاکنون در مرکز بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی حاج قاسم سلیمانی در شلمچه خدمات درمانی دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شلمچه، سید نادر نقیبی دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگاران در شلمچه اظهار کرد: ۷۳ هزار و ۵۰۷ زائر در مرکز بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی مرزی حاج قاسم سلیمانی از ابتدای حرکت زائران اربعین در شلمچه خدمات درمانی دریافت کردند.

وی افزود: در این مدت، ۷۳۰ بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ اعزام شدند.

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ادامه بیان کرد: از ابتدای شروع خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی تاکنون ۱۵۱۹ نفر بیمار گرمازده و دارای علائم ضعف و بی حالی برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: تنها در تاریخ ۱۲ شهریورماه تعداد ۱۱ هزار و ۸۴۲ بیمار برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی به این مرکز مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹۳ بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهرستان خرمشهر و آبادان اعزام شدند.

نقیبی تصریح کرد: از ابتدای شروع خدمات‌رسانی به زوار اربعین اباعبدالله الحسین(ع) در سال جاری به ۲۱۴ نفر از مصدومین ترافیکی خدمات امدادی و درمانی داده شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484684

مهمترین اخبار ایران و جهان: