نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 13:58

امام جمعه رفسنجان: امروز خانه عراقی‌ها مأمن زائران ایرانی اربعین است

امام جمعه رفسنجان گفت: علیرغم اینکه دشمنان تلاش کردند بین دو ملت ایران و عراق فاصله و دشمنی ایجاد کنند، اما امروز خانه عراقی‌ها مأمن زائران ایرانی اربعین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: هشت سال جنگ و تحریم‌های ظالمانه و بسیاری از مشکلات را پشت سر گذاشتیم . در این راه نباید مردم و مسؤولان خسته شوند که با ایمان و امید قله‌ها فتح می‌شود.

وی بیان داشت: در دیدار رهبر انقلاب با اعضای هیأت دولت که روز چهارشنبه 8 شهریور انجام شد، مقام معظم رهبری فرمودند «از همه دولت‌ها به تأسی از حضرت امام(ره) حمایت کردم» و ایشان نسبت به دولت آیت‌الله رئیسی فرمودند « از این دولت گذشته از حمایت، تمجید هم می‌کنم».

عسکری ادامه داد: معظم‌له، دلیل حمایت را کارهای مبنایی و زیربنایی خوبی که انجام شده ازجمله تکیه بر توان و دانش داخلی، حضور در بین مردم، روحیه جهادی، ایجاد ثبات نسبی در بازار، رشد تولید، مبارزه با فساد، ساده‌زیستی، تأکید بر موضوع مسکن و دیگر موارد دانستند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: چندین هزار کارخانه که چندین سال تعطیل بودند، راه‌اندازی شدند. یکی از عواملی که مسأله کمبود برق داریم بازگشت این کارخانه‌ها به چرخه تولید است و از طرفی چندین هزار مگاوات برق تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: تورم نسبت به سال قبل کمتر شده اما باید کاهش پیدا کند و باید فکر اساسی برای آن برداشت.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود از سردار فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان قدردانی کرد و اظهار داشت: فرمانده جدید همانند سردار ناظری جهادی پای کار است و اقدامات خوبی در استان انجام می‌دهد و در موضوعات مختلف پای کار بوده و در مسأله ساماندهی اتباع بیگانه تلاش جدی دارد.

وی اضافه کرد: اتباعی که غیرمجاز وارد استان می‌شوند و غیرقانونی اقامت دارند، باید ساماندهی شوند.

امام جمعه رفسنجان قتل را پدیده شوم در جامعه اسلامی دانست و گفت: نسبت به دستگیری قاتلان و قاچاق سوخت جدی عمل می‌شود. قاچاق سوخت غارت بیت‌المال است و یک عده سودجو میلیون‌ها لیتر قاچاق می‌کنند و چندین برابر به فروش می‌رسانند.

وی بیان کرد: یکی از جرایمی که در راس جرایم هم در کشور و هم استان کرمان هست، سرقت است.دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برخورد جدی داشته باشد و جریمه‌های متناسبی با سارقان انجام دهند که دیگر جرأت دست درازی به اموال مردم نداشته باشد.

عسکری از انتقال آب خلیج فارس به رفسنجان سخن به میان آورد و گفت: مذاکرات به نتیجه رسیده و کار لوله‌گذاری شروع شده که امیدواریم با سرعت به نتیجه برسد.

وی به موضوع اربعین پرداخت و ابراز داشت: به کوری چشم دشمنان که این همه در فضای مجازی تبلیغ کردند، از سال گذشته در خانه‌ها، مغازه‌ها و دیگر اماکن نماد و بیرق‌های عزار را بیشتر از گذشته می‌بینیم و دشمن تحمل این مواد و حضور حماسی در پیاده‌روی اربعین را ندارد.

عسکری با یادآوری جنگ ایران و عراق و اینکه دشمنان هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و بیش از ۳۰۰ هزار نفر جوانان ما در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، عنوان داشت: اما امروز خانه عراقی‌ها مأمن امنی برای ایرانی‌هاست و این موضوع مهمی‌ست.

وی متذکر شد: جریان راهپیمایی اربعین مانند بمب بر سر دشمن منفجر می‌شود و این همه تلاش کردند بین دو ملت ایران و عراق فاصله بیندازند اما ایرانی‌ها با خیال راحت در خانه‌های عراقی‌ها مانند عزیزترین عزیزان مهمان می‌شوند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479984

مهمترین اخبار ایران و جهان: