نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 16:50

چرا برخی واحدهای دانشگاه‌ پیام نور کرمان از دفترچه پذیرش حذف شدند؟

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: یکسری شاخص‌هایی را وزارت علوم و سازمان سنجش دارند که بر مبنای آن برخی از واحدها که نتوانستند درصد قابل قبول دانشجو را در سال‌های گذشته طبق استانداردها جذب کنند، از دفترچه پذیرش حذف کرده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در مورد حذف برخی دانشگاه‌های پیام نور از دفترچه پذیرش استان اظهار داشت: یکسری شاخص‌هایی را وزارت علوم و سازمان سنجش دارند که بر مبنای آن برخی از واحدها که نتوانستند درصد قابل قبول دانشجو را در سال‌های گذشته طبق استانداردها جذب کنند، از دفترچه پذیرش حذف کرده‌اند.

 فاطمه معین‌الدینی با بیان اینکه ارزوئیه و رابر چند سال قبل از دفترچه حذف ‌شده‌اند، عنوان کرد: فرصت یک‌ساله‌ای به شهرستان رابر داده ‌شد ولی متأسفانه نتوانست شاخص‌های مورد نظر وزارت علوم و سازمان سنجش را کسب کند و توسط سازمان سنجش و شورای گسترش وزارت علوم حذف شد و دانشگاه پیام نور استان و سازمان مرکزی پیام نور دخالتی در این امر نداشته‌اند.

 وی با تأکید بر اینکه دانشگاه پیام نور استان و سازمان مرکزی نقش تعیین کننده‌ای در کم‌ و زیاد کردن دانشگاه‌های پیام نور استان ندارد، خاطرنشان کرد: شرایط دانشگاه‌های پیام نور شهداد و گلباف توسط سازمان سنجش و وزارت علوم بررسی شد و آنها به این نتیجه رسیدند که قابل ‌برگشت هستند.

معین‌الدینی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان دانشگاه پیام نور استان از اینکه همه واحدهای استان فعالیت داشته باشند استقبال می‌کنیم، ولی تابع سازمان سنجش و وزارت علوم هستیم و سازمان مرکزی پیام نور تلاش خود را می‌کند که هویت و استقلال دانشگاه‌ حفظ شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479140

مهمترین اخبار ایران و جهان: