نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 08:42

۶٠ نیروگاه خورشیدی خانگی ویژه مددجویان قزوین راه اندازی می شود

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۶۰ منزل مسکونی مددجویی برای نصب تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی در حال اجراست که با پایان کار، به شبکه برق متصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ناصر ظاهری اظهار کرد: توانمندسازی محرومان و نیازمندان از سیاست های جدی کمیته امداد است چراکه باید مددجو بتواند با عزتمندی زندگی حود را اداره کند.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر اقدامات مختلفی صورت می گیرد که اشتغال زایی یکی از راهبردهای این رویکرد است تا بتوانیم بستر استقلال معیشتی را برای نیازمندان و محرومان برداریم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: در زمینه اشتغال زایی موضوع خانواده های زن سرپرست خانوار و خانواده های کم توان از مسائلی است که باید در اشتغال مورد توجه قرار گیرد از این رو تولید برق از انرزی خورشیدی یکی از طرح های اشتغال اجرا شده برای این خانواده هاست.

این مسوول بیان کرد: در موفقیت این طرح همین بس که خانواده ها در اجرای این طرح استقبال دارند چراکه شرکت برق به مدت ۲۰ سال برق تولیدی را خریداری می کند و از طرفی قطعات نصب شده نیز دارای ۵ تا ۱۰ سال ضمانت است.

ظاهری اعلام کرد: طی دو سال گذشته ۱۱۶ خانه مددجو با نصب تجهیزات تولید برق از انرژی خورشید، به شبکه برق متصل شده و نیازمندان صاحب درآمد شده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان قزوین کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها دستگاهی است که توانسته موضوع تولید انرژی برق را در خانه های مسکونی اجرایی کند که ضمن تولید برق و کمک به شبکه برق کشور، در حوزه پدافند غیرعامل نیز اثرگذاری داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر نیز ۶۰ منزل مسکونی مددجویی برای نصب تجهیزات تولید برق از انرژی خورشیدی در حال اجراست که با پایان کار، به شبکه برق متصل خواهد شد.

وی یادآورشد: در صورت تأمین تسهیلات بانکی بیشتر و تجهیزات، کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد در زمینه، افزایش تولید برق بیشتر را برای شبکه برق و ایجاد درآمد را برای نیازمندان اجرایی کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480740

مهمترین اخبار ایران و جهان: