نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 08:48

پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان در سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان در استان سمنان در دستور کار باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان صبح امروز در جلسه بررسی وضع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان سمنان که در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف اولویت‌دار ما در حوزه آنفلوآنزای پرندگان این است تا از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در راستای رشد تولید و رویکرد و نگاه سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در استان سمنان، حراست و حفاظت کنیم.

وی بیان کرد: تغییر سبک زندگی و نگهداری حیوانات زنده نیز از دیگر مباحثی است که باید در راستای حفظ سلامت افراد جامعه، نسبت به آن توجه و هوشیاری بیشتری داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: از تمام ظرفیت‌های موجود از جمله واکسیناسیون و همچنین ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، برای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان سمنان توسط دامپزشکی طی هماهنگی بین دستگاهی و درون‌بخشی بهره‌گیری شود.

ریواده تأکید کرد: توجه به مباحث منابع طبیعی و زیست‌محیطی در حوزه آبخوان‌ها از دیگر مباحثی است که ضرورت دارد آموزش‌های ویژه در خصوص پرندگان مهاجر در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: سلامت مردم اولویت ما در استان سمنان است و در این حوزه با هیچ‌کس تعارف نداریم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497584

مهمترین اخبار ایران و جهان: