نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 01:38

ترامپ: با افتخار خود را تسلیم می‌کنم!

در حالیکه رسانه‌ها در تب و تاب پوشش خبری اقدام ترامپ در تحویل خود به مقامات قضایی زندانی در جورجیا درباره پرونده تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ هستند؛ ترامپ گفت: با افتخار خود را تحویل مقامات می‌دهم.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا امروز پنجشنبه خود را به مقامات زندانی در ایالت جورجیا برای انگشت نگاری به اتهام قضائی دستکاری و تقلب در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این ایالت (۲۰۲۰) آماده می‌کند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، در شرایطی اتهام دستکاری در نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا علیه ترامپ رخ می‌دهد که با برگزاری چهارمین دادگاهی کیفری علیه وی در سال آینده میلادی، بایستی وی علاوه بر اینکه در اندیشه دفاع از خود در برابر اتهامات باشد، از سویی دیگر خود را برای ورود به گردونه انتخابات آتی نیز آماده کند.

بر پایه این گزارش، دونالد ترامپ امروز به وقت محلی باید خود را برای معرفی به مقامات محلی زندان در شهرستان «فولتون» از توابع شهر آتلانتا در ایالت جورجیا آماده کند.

ترامپ بایستی برای انجام اقدامات روتین و معمول زندان در اخذ اثرات انگشت متهمان و عکسبرداری جنایی پیش از قرار آزادی خود با قید کفالت ۲۰۰ هزار دلار در پرونده تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ به مقامات زندان فولتون خود را معرفی کند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، دادگاه فدرال آمریکا ترامپ و ۱۸ تن از همدستان وی را در پرونده دستکاری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا متهم به «باج گیری» و انجام برخی جرایم انتخاباتی کرده است؛ ایالت جورجیا از جمله ایالت‌هایی سنتی طرفدار دموکرات‌ها به شمار می‌رود.

دستیار سابق ترامپ بازداشت شد

در خبری مرتبط، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که همزمان با شتاب گرفتن طرح پرونده‌های قضائی علیه ترامپ، «مارک میدوز» دستیار سابق ترامپ و یکی از ۱۸ متهم قضیه دستکاری در انتخابات ایالت جورجیا (۲۰۲۰) خود را تسلیم مقامات قضائی شهر فولتون کرد.

در شرایطی که رسانه‌ها در تب و تاب بازتاب خبری معرفی ترامپ به بازداشتگاه فولتون پس از بازداشت دستیار وی هستند، مدیر پلیس شهر فولتون اعلام کرد که همزمان با اقدام ترامپ به تحویل خود به مقامات محلی زندان، همه خیابان‌های (رایس) منتهی به زندان محلی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار خواهد گرفت.

از سویی دیگر، درست پنج ماه مانده به آغاز رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، به ادعای رسانه‌های آمریکایی محبوبیت وی علی رغم طرح اتهامات قضائی به شدت اوج گرفته است.

ترامپ: با افتخار خود را تحویل مقامات قضائی زندان جورجیا می‌دهم

ترامپ در شبکه اجتماعی تروث پیش از معرفی خود به زندان فولتون نوشت: بعد از ظهر (به وقت محلی) به آتلانتا عزیمت خواهم کرد و «با افتخار خود را تحویل مقامات محلی جورجیا خواهم کرد و معتقدم کسی چون من برای شفافیت انتخاباتی مبارزه نکرده است.»

گفتنی است روز چهارشنبه گذشته، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و از متهمان پرونده تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ و از دستیاران نزدیک ترامپ خود را تحویل مقامات قضائی جورجیا داد و پس از اندکی با قرار تأمین کفالت ۱۵۰ هزار دلاری از زندان خارج شد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، پیش بینی می‌شود که دونالد ترامپ در ماه می سال آینده میلادی درباره طرح اتهام قضائی قانون مبارزه با جاسوسی در برابر قاضی دادگاهی در فلوریدا به دفاع از خود بپردازد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1467084

مهمترین اخبار ایران و جهان: