نیوز سیتی!
06 مهر 1402 - 16:46

اولین رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی از فردا در اصفهان آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش از برگزاری مراسم افتتاحیه اولین رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی همزمان با جایزه بین‌المللی مصطفی در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان  اظهار کرد: اولین رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی همزمان با پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی به همت اداره کل آموزش و پرورش استان و بنیاد نخبگان استان از هفتم تا یازدهم مهر برگزار می‌شود.

وی افزود: افتتاحیه مراسم در روز جمعه هفتم مهرماه، در هتل عباسی و با حضور وزیر آموزش و پرورش و مقامات کشوری و استانی برگزار خواهد شد و در حاشیه آن، از پوستر مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی و باشگاه هوش مصنوعی نیز رونمایی می‌شود.

ابراهیمی بیان داشت: در روز شنبه، رویداد دانش‌آموزی هوش مصنوعی و پزشکی را خواهیم داشت و برنامه با رویداد دانش‌آموزی هوش مصنوعی و شهر در قالب شهر هوشمند در روز یکشنبه، رویداد دانش‌آموزی هوش مصنوعی و هوافضا با همکاری سازمان فضایی ایران در روز دوشنبه و رویدادهای دانش‌آموزی هوش مصنوعی و رسانه و هوش مصنوعی و صنعت در روز سه‌شنبه ادامه می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی اصفهان از مکان‌های برگزاری برنامه هستند که برای رویدادهای مختلف میزبان دانش‌آموزان خواهند بود.

وی با تشریح دلیل انتخاب اصفهان برای اجرای بخش دانش‌آموزی این رویداد عنوان داشت: با توجه به ظرفیت مطلوب دانش‌آموزان اصفهانی در حوزه هوش مصنوعی و این‌که اصفهان قطب پژوهش‌سرا در حوزه هوش مصنوعی است همچنین دانش‌آموزان مدارس سمپاد این استان در این زمینه دوره‌های مختلفی را گذرانده‌ و موفق به کسب رتبه‌های زیادی شده‌اند، استان اصفهان به عنوان میزبان این رویداد انتخاب شده است.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518940

مهمترین اخبار ایران و جهان: