نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:39

بهره برداری از ۲۵ پروژه عمرانی در گلپایگان / کیفیت آب افزایش یافت

گلپایگان – فرماندار گلپایگان گفت: ۲۵ پروژه عمرانی در شهرستان گلپایگان در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۲۲۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عسگریان ظهر سه شنبه در آئین بهره برداری از پروژه‌های عمرانی گلپایگان که به مناسبت هفته گرامیداشت دولت برگزار شد، اظهار داشت: در هفته دولت ۲۵ پروژه عمرانی در شهرستان گلپایگان با اعتباری بالغ بر ۲۲۵ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی در سال جاری با رها سازی ۴۳ میلیون لیتر مکعب آب از سد کوچری شاهد افزایش ۳۰ درصدی رها سازی آب از این سد نسبت به سال قبل بودیم، افزود: با این روند شاهد رضایت نسبی کشاورزان از تأمین آب مورد نیازشان بودیم.

برداشت سه برابری گندم در گلپایگان

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه با ترویج و اطلاع رسانی هدفمند در شهرستان گلپایگان برای کشاورزان، محصولات غیر استراتژیک مانند تنباکو کمتر کشت شد، ابراز داشت: از این رو در سال جاری میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان نسبت به سال گذشته بیش از ۳ برابر بود.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت که کیفیت گندم تولید شده در گلپایگان بسیار مناسب بود و همه این محصول برای تأمین آرد شهرستان صرف شد و اجازه صادرات آن را ندادیم.

عسگریان در خصوص بهره برداری از پروژه‌های مسکونی شهرستان گلپایگان نیز گفت: پیگیری‌های لازم برای تکمیل مسکن ملی در دو فاز در حال انجام است که فاز اول در مجاورت مسکن مهر و در مساحت ۵۶ هکتار است که خدمات رفاهی مانند آب و برق و گاز و ساماندهی معابر در آن انجام شده است.

وی افزود: فاز دوم نیز در مساحت ۲۴۶ هکتار، بالای اداره هواشناسی می‌باشد که واگذاری آن به صورت تک پلاک به متقاضیان خواهد بود.

بهره برداری استخر گلپایگان فعلاً مقدور نیست

فرماندار گلپایگان راه‌اندازی استخر گلپایگان را مطالبه اصلی مردم دانست و ابراز داشت: متأسفانه به دلیل کم کاری‌های گذشته، با توجه به تلاش‌های فراوانی که از سوی فرمانداری و دیگر ادارات گلپایگان صورت گرفت، نتوانستیم آن طور که باید برای بهره برداری اقدام کنیم، اما سعی شد که شهرستان گلپایگان از وضعیت تک استخری بیرون آید و کلنگ ساخت ۲ استخر دیگر در گلپایگان بر زمین زده شده است.

وی در خصوص توقف عملیات ساخت پارک آبی گلشهر نیز گفت: این پروژه به دلیل اختلافات شخصی که بین مالکان وجود دارد هنوز معطل مانده و درصدد رفع این اختلافات هستیم.

عسگریان همچنین در خصوص کیفیت آب شرب گلپایگان نیز گفت: این موضوع در سال‌های اخیر از دغدغه‌های مهم شهروندان بود که با پیگیری‌های مستمر مسئولان شهرستان و با تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال برای ارتقا تصفیه خانه گلپایگانه شاهد بالا رفتن کیفیت آب برای مصرف شهروندان هستیم.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این فرآیند دستگاه اوزون نیز خریداری شده و به زودی در تصفیه خانه نصب خواهد شد، تا شاهد بروز مشکلات سال‌های گذشته نباشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475384

مهمترین اخبار ایران و جهان: