نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 14:08

چرخه برنامه‌ریزی اردبیل تکمیل شد

اردبیل- معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: چرخه برنامه‌ریزی و پازل بنیادین در این حوزه تکمیل و در اختیار نهادها و دستگاه‌های برنامه‌ریز قرار گرفت.

غلامرضا خوشزاد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما اثربخشی فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر را در سایه تدوین برنامه‌های توسعه‌ای و تحولی شاهد خواهیم بود که در دولت سیزدهم به این امر بهای بیشتری داده شده است

وی تصریح کرد: با نگاه واقع‌بینانه سعی بر این است تا این برنامه‌ریزی‌ها به شکل درست و در یک چرخه مناسب هدف‌گذاری شود تا ما بتوانیم اهداف و برنامه‌های توسعه استان را در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و خدمات شاهد باشیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: در بالاترین سطح سند آمایش سرزمینی استان چند سالی است تهیه شده و برای اجرا به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استانی ابلاغ شده است.

خوشزاد از تدوین برنامه مطالعاتی توسعه شهرستان‌ها و همچنین تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای بالای ۴۰ خانوار خبر داد و افزود: در این حوزه نیز بر اساس تکالیف برنامه ششم توسعه، ۴۶۰ روستا در مرحله اول هدف‌گذاری شده بود که در نهایت موفق شدیم در پنج سال گذشته برای ۷۳۰ روستای استان برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی را تهیه و آماده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این چرخه برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و روند تکاملی خوبی را شاهد بودیم و انتظار می‌رود برای تدوین برنامه هفتم توسعه استان از این اسناد بالادستی استفاده شود.

خوشزاد اضافه کرد: در این اسناد توسعه‌ای برنامه‌ریزی مطالعات کارشناسان و مهندسان در حوزه‌های مختلف به عنوان یک خروجی مناسب مد نظر قرار می‌گیرد تا در برنامه هفتم توسعه بتوان کیفیت برنامه‌های اجرایی و کارهای مطالعاتی را نظاره‌گر بود.

وی بیان کرد: به پشتوانه تدوین این برنامه‌ها و اسناد بالادستی است که در گام هفتم برنامه توسعه کشور می‌توانیم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه استان را به نقطه فعلیت رساند.

خوشزاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم در هدف‌گذاری‌های پیش رو سند آمایش سرزمینی به صورت منظم و مرتب مورد بازنگری و به‌روزرسانی قرار گیرد تا بر اساس دیدگاه‌ها‎، روش‌های علمی، کارشناسی و اهداف دولت‌ها بتوان در این زمینه شایسته و موفق عمل کرد.

وی تصریح کرد: مهمترین ظرفیت در این استان بخش کشاورزی و گردشگری است که در این ۲ حوزه فعالیت‌های خوبی را شاهد هستیم و قطعاً برای رشد و بالندگی آن نیازمند استفاده از ظرفیت برنامه‌های بالادستی است.

خوشزاد گفت: در ماه‌های آینده ما سفر هیئت دولت و رئیس جمهور را به استان شاهد خواهیم بود که در حال تدوین برنامه‌ای برای این سفر هستیم تا از قبل این سفر منابع بیشتری را جذب این استان کنیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل افزود: علاوه بر برنامه‌ریزی دقیق برای بهره‌مندی از سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، با هدف نظام توسعه‌ای پایدار تلاشمان بر این است تا در برنامه هفتم توسعه نیز اقداماتی را در نظر بگیریم تا تحول نظام مدیریتی و جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر رقم بخورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477040

مهمترین اخبار ایران و جهان: