نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 11:35

۸ کلان برنامه سلامت محور در بنیاد شهید

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرای ۸ کلان برنامه سلامت محور در بنیاد شهید خبر داد و گفت: اهداف ما تأمین سلامت جامعه نگر و خانواده محور است.

به گزارش خبرنگار مهر محمد میرزابیگی معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهارداشت: در حوزه نظام سلامت بنیاد شهید دو اقدام جدید رخ داده است یکی مبحث ادغام حوزه سلامتی و اجتماعی و دیگری ساختار شبکه ای و تشکیلاتی برای عمل به ساختار اداری در ۳ بخش شورای سیاست گذاری سلامت، قرارگاه ملی مسکن و ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال است.

وی افزود: سلامت برنامه بین بخشی محسوب می‌شود و ۱۷ وزارتخانه درگیر آن هستند و مسکن، رفاهیات و اجتماع و … در سلامت حائز است و برخورداری اجتماعی، اقتصادی، روانی و رفاهی و.... در سلامت تأثیر گذار است.

میرزابیگی با بیان اینکه ساختارهای حوزه سلامت نیاز به بروزرسانی دارد، بیان داشت: خدمات و مراقبت‌های سلامت و سالمندی به ۳ روش مستقیم، غیر مستقیم و ستادی و نظارتی خواهد بود.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: قرارگاه مسکن با رویکرد بین بخشی جهت استفاده از امتیازات طرح جهش ملی مسکن و متمرکز کردن امتیازات قانونی ایثارگران است.

وی بیان داشت: ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال هم با تفکیک موضوع کارآفرینی و اشتغال در نظر گرفته شده همچنین ۸ کلان برنامه در حوزه سلامت داریم که هوشمند سازی نظام خدمات بیمه‌ای از جمله این موارد است.

میرزابیگی گفت: همچنین اهداف ما تأمین سلامت جامعه نگر و خانواده محور ایثارگران است و اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده بومی شده و بروز شده در بنیاد شهید با رویکرد افزایش رضایتمندی مد نظر است.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرای سطح بندی نظام خدمات سلامت خبر داد و گفت: افزود: پوشش همگانی خدمات سلامت و دسترسی آسان از برنامه‌های این معاونت است.

وی بیان داشت: در حال حاضر دقیق پایش‌های عمومی و تخصصی انجام می‌گیرد و قبلاً اشکال داشت یکی اینکه از اطلاعات پایش در ادامه استفاده نمی‌شد و دیگری اینکه گسترده نبود.

میرزابیگی از تکمیل پرونده سلامت الکترونیکی ایثارگران خبر داد و گفت: نرم افراز جامع سلامت ایثارگران مقدمات و زیر ساخت‌های آن در سال جاری تهیه شده است.

این خبر در حال تکمیل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469040

مهمترین اخبار ایران و جهان: