نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 18:36

مراقبت‌های بهداشتی در بازگشت زوار اربعین حسینی تشدید می شود

بوشهر- رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: هم‌زمان با بازگشت زوار اباعبدالله الحسین (ع) از مراسم پرشکوه اربعین حسینی مراقبت‌های بهداشتی تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حبیبی نیا ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌زمان با فرارسیدن مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) به‌منظور مراقبت هر چه بهتر بیماری‌های واگیر شایع و بومی در منطقه و عنایت به حضور تعداد زیادی از زائرین ایرانی و همه کشورهای جهان در این مراسم عظیم، اهمیت تشدید مراقبت‌های بهداشتی بیش‌ازپیش نمایان است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: اطلاع‌رسانی مناسب و همه‌جانبه به زائرین در خصوص نکات مهم بهداشتی و رعایت دستورالعمل‌های وزارتی ارسال شده در این خصوص جهت پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های واگیر مانند بیماری‌های تنفسی، وبا، پیشگیری از گرمازدگی، حیوان گزیدگی و تب و بثورات جلدی و همچنین رعایت بهداشت فردی و محیط در سفر پر خیروبرکت اربعین حسینی از اولویت‌های بهداشتی است.

وی افزود: ضمن برگزاری جلسات آموزشی نکات مهم بهداشتی در پیشگیری از بیماری‌های واگیر به موکب داران و رابطین سلامت ادارات شهرستان بوشهر در محل مرکز بهداشت شهرستان بوشهر برگزار شد.

حبیبی نیا اضافه داشت: محتوای آموزشی (پوستر مجازی، کلیپ و…) در این خصوص از طریق فضای مجازی در اختیار موکب داران جهت انتقال مطالب به زائران و اطلاع‌رسانی گسترده مطالب بهداشتی از طریق فضای مجازی و حضوری در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین کلاس آموزشی در محل اداره کل آموزش پرورش استان جهت پرسنل و هم‌زمان به‌صورت زنده در اپلیکیشن شاد جهت عموم کادر آموزشی و اداری آموزش پرورش استان توسط کارشناسان واحد بیماری‌های واگیر و بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر برگزار شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: از همه زائرین بازگشته از این سفر معنوی درخواست می‌شود در صورت داشتن هرگونه علائم تنفسی، گوارشی و تب و بثورات جلدی و … به نزدیک‌ترین مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت جهت انجام مراقبت‌های تشدید یافته سندرمیک بیماری‌ها مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1485240

مهمترین اخبار ایران و جهان: