نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 15:37

نقش پیشگامانه ایران در همکاری‌های بین‌المللی مقابله با گرد و غبار

معاون وزیر محیط‌زیست جمهوری اسلامی موریتانی به نقش پیشگامانه ایران برای همکاری‌های بین‌المللی جهت مقابله با طوفان‌های گرد و غبار اشاره کرد و گفت: این توفان‌ها عامل بازدارنده در برابر توسعه پایدار است.

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری  فارس، مولایی ادریس معاون وزیر محیط‌زیست جمهوری اسلامی موریتانی در دومین روز از برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار اظهار داشت: توفان‌های گرد و غبار یکی از چالش‌های محیط زیستی است که بشر در حال حاضر با آن مواجه شده و این مسئله پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، سلامتی و ... به همراه دارد.

وی با تأکید بر اینکه موضوع توفان‌های گرد و غبار یک مسئله فرامرزی است و همه کشورها باید به آن توجه کنند، گفت: ما هم پیگیر این موضوع هستیم و اقداماتی را در این راستا انجام داده‌ایم. راه‌اندازی سامانه‌های هشدار زود هنگام و رصد پایش‌ها صورت می‌گیرد و برنامه‌ها برای پیگیری این موضوع در حال انجام است.

معاون وزیر محیط‌زیست جمهوری اسلامی موریتانی خاطرنشان کرد: توفان‌های گرد و غبار عامل بازدارنده در برابر توسعه پایدار است و سبب می‌شود که علاوه بر آسیب به بشر هزینه‌های زیادی در این راستا اختصاص داده شود لذا پیشگیری از چنین رخدادهایی حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر نقش پیشگامانه ایران برای همکاری‌های بین‌المللی جهت مقابله با توفان‌های گرد و غبار گفت: پیشنهاد انجام توافقنامه چند جانبه در این اجلاس بسیار خوب است و ما از آن حمایت می‌کنیم چرا که نظم دهنده برنامه کشورها ذیربط است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493184

مهمترین اخبار ایران و جهان: