نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 10:41

جذب 240 دانش آموز بازمانده از تحصیل در خراسان‌جنوبی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: ۲۴۰ نفر بازمانده از تحصیل در استان جذب شده اند و طی سه سال آینده باید این عدد در خراسان‌جنوبی به صفر برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جشن عاطفه ها امروز در دبستان شهیده معصومه محمودی بیرجند با حضور جمعی از مسوولان استانی و دانش آموزان در این مدرسه برگزار شد.

مهدی حسنی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این مراسم اظهارداشت: زییایی حضور دانش‌آموزان در این جشن مصداق بارز حی علی خیر العمل است.

وی مصداق عملی جشن عاطفه ها را  گرفتن دست محرومان دانست و ادامه داد: جلوه‌های ویژه ای از این جشن طی همه سال هایی که برگزار شده به وضوح دیده ایم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: این جشن منحصر به امروز و این مدرسه نیست بلکه نماد ملی بوده و در بیش از هزار مدرسه استان این جشن در حال برگزاری و اجرا است.

حسنی با اشاره به اینکه وقتی انسان به کسی کمک می کند و موجب شادی فردی که به او کمک شده می‌شود این امر خود سبب انرژی به همه می شود، یادآور شد: یکی از منظرها و جنبه‌های  مهم جشن عاطفه ها کار فرهنگی و نهادینه کردن فرهنگ همیاری است.

این مقام مسوول با بیان اینکه برنامه های عظیمی در آموزش و پرورش با همکاری کمیته امداد اجرا می شود، تصریح کرد: یکی از برنامه ها ملی گرفتن دست کودکان بازمانده از تحصیل بوده که استان در این زمینه پیشگام بوده است.

حسنی ادامه داد: در استان ۲۴۰ نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل جذب شدند و طی سه سال آینده این عدد باید در استان به صفر برسد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی متذکر شد: میدان جشن عاطفه ها، میدان مغناطیسی بوده که همه را به سمت خود جذب می کند.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1519840

مهمترین اخبار ایران و جهان: